اسماعیل محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای بازسازی این جاده روستایی 200 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی با بیان اینکه بارش باران همچنین 100 متر از دیوار حایل رودخانه سارتکه و رشکی را نیز تخریب کرده است، افزود: این رودخانه فصلی است و با توجه به نرمی خاک با افزایش حجم باران، آب رودخانه به سمت روستاهای سارتکه، رشکی و بایزی هدایت می شود.
محمدی اضافه کرد: برای مهار آب این رودخانه در سال های گذشته 2 مرحله اطراف این رودخانه دیوار چینی شد اما با افزایش حجم آب، دیوارها تخریب شد امسال نیز دیوار حایل این رودخانه برای چندمین بار تخریب شد.
وی یادآور شد: امسال برای احداث دیوار حایل این رودخانه 2 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که با مساعد شدن شرایط جوی منطقه عملیات احداث آن شروع می شود.
بخشدار نمشیر تاکید کرد: برای جلوگیری از آسیب های احتمالی سیل، چهار چادر اسکان گروهی و اضطراری در اختیار روستانشینان مسیر این رودخانه قرار دادیم.
وی گفت: بارش های اخیر به بخشی از باغات روستاییان این مسیر نیز خسارت وارد کرده که با توجه به اینکه باغات در بستر حریم رودخانه احداث شده خسارت های مالی آنها برآورد نشده است.
به گزارش ایرنا، آلوت از روستاهای هدف گردشگری در 40 کیلومتری بانه و روستاهای سارتکه، رشکی و بایزی در 30 کیلومتری این شهرستان و در بخش نمشیر واقع شده اند.
بخش نمشیر با مرکزیت شهر کانی سور و 17 هزار جمعیت یکی از بخش های پرجمعیت شهرستان بانه به شمار می رود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.