به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا معروف خالدی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج اظهار داشت: امروز روز امتحان توانمندان و اهل سخاوت است و ایران اسلامی مورد آزمون الهی قرار گرفته است، پس بی تفاوتی به سیل زدگان مایه سرافکندگی در برابر ذات احدیت است.
وی با بیان اینکه احساس همدردی و دلسوزی نشانه انسان مسلمان است، افزود: باید از هر طریق و هر آنچه در توان داریم به سیل زدگان کمک کنیم و از دردهای آنان بکاهیم.
خطیب موقت جمعه سنندج با بیان اینکه ملت ایران در امتحان های گذشته همواره موفق و سربلند بوده اند، تاکید کرد: قطعا مردم کشورمان مردم مناطق سیل زده را تنها نخواهند گذاشت و در کمک به همنوعان خود از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند.
ماموستا خالدی مردم سیل زده را به صبر در برابر مشکلات توصیه کرد و گفت: مادامیکه همه در صحنه باشیم و از همکاری با یکدیگر دریغ نکنیم رحمت پروردگار نیز شامل حال کشورمان می شود و با موفقیت از مشکلات کنونی نیز عبور می کنیم.
وی ممانعت کشورهای اروپایی و آمریکا از ارسال کمک به سیل زدگان کشورمان را کاری زشت و غیر انسانی عنوان کرد و اظهار داشت: از دشمنان غیر از دشمنی نباید انتظاری داشت و ملت و مسئولان باید با تعامل و همدلی برای کاهش آلام حادثه دیدگان تلاش کنند.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه با بیان اینکه خداوند بر استقامت انسان مسلمان تاکید کرده است، اضافه کرد: ایمانداران واقعی کسانی هستند که در هر شرایطی با گفتار و کردار به خداوند متعال ایمان داشته و در مقابل مشکلات استقامت داشته باشند.
بر اثر بارندگی های شدید در روزهای ابتدایی سال 98، سیل تعدادی از استان های کشور از جمله گلستان، مازندران و لرستان را در برگرفت و باعث کشته شدن عده ای از هموطنان و خسارات زیادی به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها شد.
7355/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.