به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز پنجشنبه اظهار داشت: گروه ایرانی موسیقی «خلیفه غوثی» با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، به مناسبت سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی صوفی در این کشور و برای اجرای برنامه‌های ویژه موسیقی، به شهر چیتاگنگ بنگلادش سفر کرد.
سامان احمدی اضافه کرد: درخواست حضور یک گروه موسیقی سنتی عرفانی بنا به درخواست وزارت فرهنگ بنگلادش و در راستای همکاری و توسعه تعاملات فرهنگی بین دو کشور، از سوی رایزنی فرهنگی ایران انجام پذیرفت.
وی با اشاره به حضور گروه های هنری از دیگر کشورهای اسلامی در این فستیوال افزود: در این جشنواره گروه‌های موسیقی از کشورهای هندوستان، مصر، نپال و ایران، از ششم تا دهم فروردین‌ در شهر چیتاگنگ بنگلادش حضور داشتند که در پایان و پس از اجرای هر یک از گروه‌ها، گروه ایرانی شرکت‌ کننده مقام اول را کسب کرد.
استاد عبدالرحمن (تک‌ خوان و دف‌ نواز)، استاد علیرضا غوثی (تک‌ خوان، هم‌خوان و دف‌ نواز)، ادیب جوانمردان (هم‌خوان و دف‌ نواز) و عرفان غوثی (هم‌خوان و دف‌نواز) اعضای گروه خلیفه غوثی را تشکیل دادند که در این جشنواره به هنر نمایی پرداختند.
9936/3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.