به گزارش خبرنگار ایرنا محمدامین زاده دوشنبه شب در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: تمهیدات و اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث در شهرستان انجام شده و در صورت وقوع بحران احتمالی و جاری شدن سیل با کمترین خسارت همراه خواهد بود.
وی گفت: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی ناشی از جاری شدن سیل در بانه گزارش نشده و سیلاب ها نیز به خوبی کنترل و هدایت شده است.
امین زاده با اشاره به آمادگی نیروهای خدماتی و امدادی بانه اضافه کرد: بارش های 2 روز گذشته در شهرستان نسبتا شدید بوده اما بر اساس گزارش بخشداران تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی در پی نداشته ااست.
وی تاکید کرد: در صورت ایجاد بحران در مناطق مختلف دستور تخلیه صادر می شود و در هنگام بحران باید مردم از حاشیه رودخانه ها دور شوند و عمل به این موارد نیاز به اگاه سازی دارد.
رئیس اداره هواشناسای بانه نیز در این جلسه اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی تاکنون در بانه 832 میلی متر بارندگی ثبت شده که نسبت 650 میلی متر میانگین سالانه حدود 30 درصد بیشتر است.
محمد ویسی افزود: در 30 ساعت گذشته نیز 40 میلی متر بارش ثبت شده و بعد از ظهر سه شنبه از شدت سامانه بارشی کاهش می یابد و تا روز جمعه از آسمان شهرستان خارج می شود.
وی اضافه کرد: از اویل هفته آینده سامانه بارشی بسیار قوی بانه را فرا می گیرد که تا روز چهاردهم فروردین بارش ها به تناوب ادامه خواهد داشت و در این مدت در برخی از نقاط شهرستان با کاهش شدید دما مواجه خواهیم شد و در برخی از نقاط بارش ها به صورت برف خواهد بود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه هم در این جلسه گفت: در جاده بانه - سقز 2 مورد ریزش جزیی گزارش شده که با تلاش راهداران مشکلات این مسیر برطرف شد و در مسیر بانه - سیرانبند نشست جزی مشاهده شد که این مشکل نیز حل شده است.
انور طاهایی اظهار داشت: در گردنه ابوحسن 2 مورد ریزش کوه بوده که این مشکل نیز برطرف شده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.