خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق این پیش بینی ها برای امروز جمعه تا عصر و اوایل شب فردا شنبه همچنان هوای استان آرام، پایدار و با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.
وی اضافه کرد: از اواسط شب فردا شنبه تا سه شنبه با ورود یک سامانه بارشی فعال، منطقه در دامنه ناپایداری قرار می گیرد که باعث بارش متناوب باران، رگبارهای پراکنده، وزش باد، مه و در ارتفاعات و گردنه ها رگبار برف و کولاک می شود.
پیش بین مسئول اداره کل هواشناسی کردستان خاطر نشان کرد: میزان بارش ها در نواحی جنوبی و غربی استان از جلمه سنندج ، کامیاران ، دهگلان ، قروه ، مریوان و سروآباد ، منطقه اورامان و بانه نسبت به نواحی دیگر بیشتر است .
قمری خاطر نشان کرد: این بارش ها سبب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه ها می شود و با توجه به بارش برف و وزش باد در ارتفاعات و گردنه های استان مشکلات در تردد بین شهری و لغزندگی جاده ها نیز پیش بینی می شود.
وی گفت: همراه با فعالیت سامانه رعد و برق و بارش تگرگ به ویژه در ساعات عصر تا اوایل شب دور از انتظار نیست.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به تشکیل غبار در عراق و سوریه و جریان های غربی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، امکان انتقال بخشی از آن به منطقه به ویژه مناطق غربی و جنوبی استان و کاهش دید و کیفیت هوا وجود دارد.
به گزارش ایرنا، نزولات جوی در سال زراعی جاری در این استان تا پایان بهمن به صورت میانگین 481 میلی متر بارندگی در این استان به ثبت رسیده که در مقایسه با 216 میلی متر مدت مشابه سال گذشته از 118 درصد رشد برخوردار است.
میزان بارندگی استان در مقایسه میانگین بلند مدت 30 ساله حدود 295 میلی متر برآورد شده که در این بخش نیز از رشد 57 درصدی برخوردار هستیم.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان در مجموعه آمار 30 ساله بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
3034 / 7349
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.