منصور لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی در حوزه‌ کنترل کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی در گمرک باشماق مریوان فعالیت دارد.
وی به تعداد صدور گواهینامه، تعیین ماهیت و نمونه‌ برداری در این استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 644 گواهینامه صادراتی صادر و یک هزار و 496 مورد تعیین ماهیت و 784 مورد نمونه برداری از کالاهای صادراتی انجام شده است.
مدیرکل استاندارد کردستان اضافه کرد: از تعداد گواهینامه های صادره و تعیین ماهیت صادراتی انجام شده 31 درصد مربوط به کالاهای غذایی، 12 درصد شیمی، 22 درصد نساجی، 14 درصد مکانیک و 17 درصد هم ساختمانی بوده است.
لهونیان یادآورشد: 310 مورد تعیین ماهیت و 298 مورد هم نمونه برداری از کالاهای وارداتی دراین مدت به همت اداره ارزیابی کیفیت کالاها در گمرک باشماق انجام شده است.
وی گفت: نمونه‌های واحدهای تولیدی و گمرکی و نمونه‌های سطح بازار توسط آزمایشگاه‌های اداره‌ کل استاندارد، آزمایشگاه‌های همکار داخل و خارج استان و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته است.
مدیرکل استاندارد کردستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 509 مورد نمونه آزمون شده که از این تعداد 99 نمونه برق و الکترونیک، 449 نمونه شیمیایی، 493 نمونه غذایی، 409 نمونه ساختمانی و معدنی بوده است.
لهونیان گفت: این اداره کل در راستای شعار سال حمایت از کالای ایرانی و برای خدمت رسانی بهتر و سریعتر به مراجعان خود در سال جاری با پیاده سازی منشور حقوق شهروندی و استقرار میز خدمت و افتتاح دفاتر ارتباط با استاندارد در مراکز آموزشی و اجرایی اقدامات سودمندی را انجام داده است.
در حال حاضر 260 واحد تولیدی و حدود 470 فراورده غذایی زیرنظر استاندارد کردستان است.
9936 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.