شاهرخ محمودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از انتشار تصاویری از تخریب و تصرف اراضی در روستای مرانه این شهرستان ماموران یگان حفاظت به محل اعزام و عرصه های منابع طبیعی روستا را مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: بعد از تحقیقات به عمل آمده مشخص شد 2 نفر از اهالی این روستا تخریب و تصرف را انجام داده بودند که بعد از شناسایی با هماهنگی مراجع قضلیی پرونده تخلف آنها تنظیم و برای سیر مراحل قانونی به دادگستری معرفی شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اضافه کرد: تخریب و تصرف اراضی جنگلی و حصار و فنس کشی اطراف درختان کهنسال از تخلفات انجام شده توسط این 2 نفر بود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری هایی که شهروندان و مردم طبیعت دوست در مورد تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی به ویژه از تخریب و تصرف اراضی جنگلی روستای مرانه داشتند، یادآور شد: شهروندان و دوست داران طبیعت هرگونه گزارشات تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و ذغال گیری از این درختان را به شماره رایگان 1504 اعلام کنند.
محمودی اضافه کرد: در حال حاضر بر روی طرحی کار می کنیم که جنگل های دانه زاد-شاخه زاد مرانه را به عنوان ذخیره گاه جنگلی به ثبت برسانیم تا دست سود جویان را به کلی از این مناطق کوتاه نماییم.
شهرستان مریوان با 153 هزار نفر جمعیت در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.