سرهنگ عیسی گوهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تبصره ماده هشت تخلفات رانندگی اگر میزان جرائم خودرو به بیش از 10 میلیون ریال برسد و تا یک ماه پرداخت نشده باشد به شکایت راهور می انجامد و در این صورت خودرو توقیف می شود.
وی با اشاره به اینکه خودرو تا زمانی که جرائم پرداخت نشود در پارکینگ می ماند، اضافه کرد: اگر پیش از شکایت راهور با پرداخت بخشی از جریمه میزان آن به زیر 10 میلیون ریال برسد، خطر توقیف خودرو توسط ماموران پلیس رفع خواهد شد.
فرمانده پلیس راه کردستان افزود: برخی رانندگان بعد از گذشت یک ماه از عدم پرداخت 10 میلیون ریال جریمه و خلافی خودروی خود به فکر پرداخت بخشی از آن می افتند اما چون شکایت انجام شده خودرو حتما توقیف می شود بنابراین باید جرائم پس از شکایت و توقیف خودرو بطور کلی پرداخت و به صفر برسد.
سرهنگ گوهری یادآور شد: رانندگان حتما نمره منفی گواهینامه خود و زمان بیمه شخص ثالث را نیز بررسی کنند تا به علت فراموشی در سفر مجبور به تمدید نشوند و یا خدای نکرده با حادثه ای مواجه شوند که آنها را دچار ضرر و زیان مالی کند.
وی با اشاره به اینکه وسایل نقلیه برای راحتی بشر ایجاد شده است، تاکید کرد: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می توان از عواقب جانی و مالی و وقوع حوادث رانندگی پیشگیری کرد.
سرهنگ گوهری گفت: رانندگان و مالگان خودروهای شخصی پیش از شروع سفرهای نوروزی برای اطلاع از میزان خلافی خودروی خود به دفاتر پلیس + 10 مراجعه و یا از طریق شیوه های الکترونیکی و ارسال پیامک آگاه شوند.
وی اظهار داشت: خودروهای دارای خلافی بیش از 10 میلیون ریال اگر به هر دلیلی از سوی پلیس متوقف شوند باید تا زمان پرداخت کامل بدهی خود در پارکینگ بمانند و از پلیس از ادامه سفر آنها در هر شرایطی ممانعت خواهد کرد.
سرهنگ گوهری با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند امسال آغاز می شود، یادآور شد: اجرای این طرح تا 16 فروردین سال آینده ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، عامل وقوع 49 درصد تصادفات برون شهری و جاده ای در استان کردستان طی 11 ماه گذشته از سال جاری واژگونی خودرو و 42 درصد نیز برخورد از روبرو بوده است.
عدم کنترل وسیله نقلیه بدلیل سرعت بالا و غیر مجاز نیز با 38 درصد از دیگر عوامل وقوع تصادفات رانندگی در کردستان است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.