به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام روح الله میرزایی گودرزی عصر سه شنبه در مجمع روسا، دبیران و اعضای شورای ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارات کردستان اظهار داشت: باید شرایطی ایجاد و زمینه سازی هایی صورت گیرد که مردم به راحتی انتقاد کنند و حتی در روی مسئولان فریاد بزنند.
وی اضافه کرد: فضای امر به معروف و نهی از منکر باید همه گیر شود و فرهنگ نقدپذیری را اگر همه بپذیریم همچون بستن کمربند در خودرو یک فرهنگ عمومی می شود.
حجت الاسلام میرزایی گودرزی افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات باید شرایطی ایجاد کنند که همه اعضای اداره تذکر لسانی دهند و امر به معروف کنند.
وی یادآور شد: فضا باید آنقدر آماده باشد که کارمندی مدیر خود را امر به معروف کرد مدیر با روی خوش بپذیرد و کارمندان جرات نقد پیدا کنند.
حجت الاسلام میرزایی گودرزی تاکید کرد: اگر حرف ها و انتقادات مستقیم بیان شود دیگر در خفا و پشت سر مدیر یا همکار این انتقادات بیان نمی شود.
وی با بیان اینکه بزرگترین منکرات اداری این است که خود به خود تذکر ندهیم، گفت: شورا باید وارد عمل شود و از کارمندی که درست امر به معروف و نهی از منکر کرده در شرایطی که مشکلی برای او ایجاد شده، حمایت کند.
حجت الاسلام میرزایی گودرزی اظهار داشت: اگر کارمندی به بهانه نماز مدت ها ارباب رجوع را پشت در بگذارد این منکر است و بزرگترین ضربه را به ولایت می زند.
وی با طرح این سوال که چرا شرایطی ایجاد شده تا اولین چیزی که با امر به معروف و نهی از منکر به ذهن می رسد حجاب و گشت ارشاد باشد، افزود: باید کاری کنیم که امر به معروف نهادینه شده و در همه ابعاد دیده شود.
حجت الاسلام میرزایی گودرزی با اشاره به روایت امام جواد(ع) گفت: موظفیم به عنوان مومن هر کسی ما را نقد کرد بپذیریم حتی اگر بیراه گفته باشد چرا که اگر بیراه باشد صفت متواضع به ما داده و اگر درست باشد آن فرد آیینه ما شده است.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.