فرزاد اخترکاوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری 20 میلیارد ریال از دستگاه ها و نهادهای مختلف طلب دارد که در صورت دریافت آن می توان نسبت به پرداخت حقوق و مزایای عقب افتاده پرسنل و کارگران اقدام کرد.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی توان پرداخت بدهی ها از جمله مطالبات پرسنل را نداریم، اضافه کرد: با توجه به اینکه درآمدهای این شهرداری جوابگوی هزینه ها نیست در صورتی که دولت کمک نکند نمی توانیم بدهی های خود را بپردازیم.
اخترکاوان در خصوص میزان بدهی شهرداری سروآباد افزود: 16 میلیارد ریال از 50 میلیارد ریال بدهی این شهرداری مربوط به حقوق و مزایای نیروها و کارگران است.
وی یادآور شد: شهرداری سروآباد اکنون هشت میلیارد ریال بابت هفت ماه حقوق معوق و 9 میلیارد ریال بابت 40 ماه مزایای معوق به کارگران خود بدهکار است ضمن اینکه ماهیانه حدود 10 میلیارد ریال نیز باید بابت حقوق و مزایای پرسنل شاغل پرداخت کند.
شهردار سروآباد از دستگاه های اجرایی بدهکار خواست برای کمک به حل مشکل مالی شهرداری و پرداخت بخشی از دیون بویژه حقوق معوق کارگران نسبت به پرداخت بدهی خود در اسرع وقت اقدام کنند.
وی گفت: شهرداری سروآباد به دلیل کمبود اعتبارات، نبود درآمد پایدار، پرداخت نشدن بدهی دستگاه های اجرایی و همچنین عدم پرداخت عوارض به موقع از سوی شهروندان با مشکل جدی مالی در تامین هزینه های خود مواجه است.
اخترکاوان تاکید کرد: مشکلات شهرداری را به مسئولین شهرستانی و استانی منتقل کرده و منتظر کمک ها و مساعدت های ویژه برای برطرف شدن مشکلات مالی خود هستیم.
وی یادآور شد: اگر در روزهای آینده از سوی دولت به شهرداری کمک مالی نشود، ناچاریم برخی از اموال و دارایی های خود را بر اساس قانون از طریق مزایده برای پرداخت بخشی از مطالبات پرسنل، به فروش برسانیم.
رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ابتدای شروع فعالیت شورای پنجم شهرداری 50 میلیارد ریال بدهی داشت و در این مدت تمام توان و تلاش ما پرداخت این بدهی بوده است.
محمد طالب نیک رفتار افزود: در این مدت توانستیم از 17 ماه حقوق پرداخت نشده نیروها و کارگران شهرداری 15 ماه را پرداخت کنیم اما مشکل اصلی پرداخت نشدن معوقات قبلی نیروها و کارگران بخش خدمات شهری است که هفت ماه حقوق طلب دارند.
وی یادآور شد: سعی کردیم اجرای پروژه های عمرانی سطح شهر را کم کنیم تا بتوانیم با استفاده از اعتبارات موجود معوقات نیروها و کارگران را پرداخت کنیم.
نیک رفتار اضافه کرد: چندین بار به استانداری کردستان و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مراجعه کرده و پیگیر دریافت کمک برای پرداخت بدهی های خود شده ایم و سازمان شهرداری و دهیاری های کشور وعده داده تا پایان سال مبالغی به حساب شهرداری سروآباد برای حل این مشکلات واریز کند.
رئیس شورای اسلامی شهر سروآباد گفت: البته شهرداری از دستگاه های اجرایی سطح شهرستان طلبکار است و چندین بار برای پرداخت این بدهی ها مکاتبه شده اما همکاری لازم در این خصوص صورت نگرفته است.
وی افزود: دستگاه های اجرایی که به شهرداری بدهکارند، بدهی خود را در سامانه دولتی ثبت کرده و در این راستا شهرداری نیز درخواست دریافت تسهیلات 16 میلیارد ریالی را از بانک ها کرده تا با توجه به ثبت بدهی در سامانه، باز پرداخت تسهیلات به صورت تهاتر از اعتبارات این دستگاه ها کسر شود که در این خصوص نیز هنوز به نتیجه نرسیده ایم.
نیک رفتار اضافه کرد: تمام توان و تلاش خود را برای پرداخت حقوق و مزایای نیروها و کارگران شهرداری بکار بسته ایم تا در آستانه آغاز سال نو مشکلات معیشیتی این قشر زحمت کش جامعه بر طرف شود.
به گزارش ایرنا، اعتراض کارگران و جمعی از نیروهای شاغل در شهرداری سروآباد که از روز 23 بهمن آغاز شده همچنان ادامه دارد و وارد دوازدهمین روز خود شده است.
کارگران بخش خدمات شهری به دلیل عدم توجه مسئولان به وضعیت معیشیتی شان و در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مزایای خود سر کار حاضر نشده و زباله های شهر را جمع آوری نمی کنند.
اعتراض کارگران شهرداری باعث تلنبار شدن زباله ها در شهر شده و نمای شهر را نا زیبا و موجب آلودگی محیط زیست شده ضمن اینکه سگ های ولگرد و گربه ها نیز برای یافتن غذا، زباله ها را سطح معابر پخش می کنند.
شهروندان نیز از این وضعیت نگران هستند و از طریق فضای مجازی و محافل عمومی اعتراض شان را نشان داده و خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان شهرستانی و استانی بویژه نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به این مساله شده اند.
به گزارش ایرنا، شهر سروآباد دارای پنج هزار نفر جمعیت است و 47 نفر در بخش های مختلف شهرداری این شهر مشغول بکار هستند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.