لیلا آژیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شناسایی مادران شایسته و نمونه براساس شاخص های ابلاغی بنیاد بین المللی مادر و توسط دستگاه های اجرای، سازمان های مردم نهاد، بخشداری ها و فرمانداری ها انجام شده است.
وی افزود: در مرحله اول یک مادر نمونه براساس شاخص های در نظر گرفته شده باید فرزند شایسته ای برای والدنیش، همسری مهربان و همدل و مادری نیکو برای فرزندانش بوده باشد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: از دیگر شاخصه های مهم انتخاب مادران نمونه مردم دار بودن برای اطرافیان، حضور فعال در اجتماع و انجام فعالیت های مهم اجتماعی است.
وی اظهار داشت: براساس این شاخص ها و با کمک دستگاه های زیربط 134 نفر به استانداری معرفی شد که پس از بررسی رزومه این افراد توسط هیات داوران بنیاد بین المللی مادر در شیراز 10 نفر به عنوان مادر نمونه و شایسته انتخاب شد.
آژیر یادآور شد: تمام مادران ایران زمین نمونه و شایسته هستند بنابراین انتخاب کردن تعدادی اندک از میان آنان کاری بسیار سخت بود و قطعا تجلیل از این تعداد بصورت نمادین و براسا شاخص های ذکر شده و به نمایندگی از تمام مادران نمونه کردستانی است.
وی افزود: نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه استانی به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با حضور مسئولان بنیاد بین المللی مادر و جمعی از مسئولان کشوری روز هشتم اسفند در سنندج برگزار می شود.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسایل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.