شاهروخ محمودی پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه اداره منابع طبیعی و کشیک های شبانه روزی در عرصه های مریوان، نیروهای این اداره امروز موفق شدند در روستای چالیسور از توابع بخش سرشیو تعداد هفت دهنه کوره زغال گیری را شناسایی کردند.
وی اضافه کرد: پس از اخذ موافقت های قضایی کوره های زغال گیری معدوم و 12 کیسه ذغال و ادوات جرم توسط یگان حفاظت و نیروی کادر درجه دار مستقر در اداره توقیف و به محوطه اداره منتقل شد.
محمودی گفت: متخلفان در روزهای آینده شناسایی و پرونده آنها جهت طی مراحل قانونی به دادگستری ارسال می شود و طبق قانون جریمه ها بر اساس نُرم جدید محاسبه می شود.
وی اضافه کرد: برابر بند ع الحاقی به ماده 68 وظایف و اختیارات شورای اسلامی روستا در تاریخ ششم مهر 1382 نظارت بر حسن اجرای مقررات، حفاظت و بهره برداری از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و حفظ مراتع و جنگل ها از وظایف شوراها و دهیاران است.
وی افزود: در صورت عدم همکاری شوراها و دهیاران با منابع طبیعی و آبخیز داری با آنان بصورت جدی برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مریوان در 23 بهمن نیز با هماهنگی دستگاه قضایی 15دهنه کوره زغال گیری را معدوم و از محل این کوره ها حدود 2 تن زغال ، 20 تن مقطوعات جنگلی کشف و ضبط کردند.
روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری کردستان در اطلاعیه های مختلف اعلام کرده، مشارکت مردم و طبیعت دوستان در حفظ و حراست از منابع طبیعی امری ضروری است و هر نوع گزارشات تخریب، تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی را به شماره رایگان 1504 اعلام نمایند.
شهرستان مریوان با جمعیت 153 هزار نفری در فاصله 120 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.