به گزارش روزابط عمومی منابع طبیعی کردستان، سعدی نقشبندی روز سه شنبه در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج و برخی اعضای سازمان های مردم نهاد اظهار داشت: در راستای این تفاهم نامه دوره های آموزشی مرتبط با موضوع نهال، نگهداری از نهال، استفاده از سطوح آبگیر، بهداشت درختان جنگلی، چاله کنی و حفاظت از جنگل کاری ها برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در حاشیه شهر سنندج 2 عرصه را که گونه های درختی در آن استقلال یافته، احداث کرده است، افزود: در صورت تمایل شهرداری این اداره کل هر دو عرصه را به صورت احاله مدیریت جهت بهره‌برداری شهروندان واگذار می کند.
نقشبندی اضافه کرد: از جمله اقدامات که می توان برای توسعه رفاه و گردشگری شهر سنندج انجام داد ایجاد طرح پارک آبخیز است.
وی با بیان اینکه در این پارک می توان فعالیت های اجرایی بیولوژیک آبخیزداری را انجام داد، گفت: کپه کاری، بذرکاری، کنتور فارو، بانکت بندی، غنی سازی جنگل در عرصه های جنگلی و عملیات های مکانیکی آبخیزداری مانند احداث سدهای مختلف در این زمینه علاوه بر ایجاد زمینه گردشگری موجب توسعه فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم نیز می شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: توسعه فضای سبز استان نیازمند استفاده از ظرفیت گیاهان بومی مانند زالزالک، گلابی وحشی، بلوط بادام و ارغوان و توسعه فضای سبز اطراف دکل های مخابراتی است.
نقشبندی با اشاره به اینکه منطقه طبیعی آبیدر به عنوان یک نماد فرهنگی و اجتماعی کردستان و محل تفریح، استراحت و گردشگری مردم سنندج طی قرارداد احاله مدیریت به شهرداری سنندج واگذار شده است، گفت: اداره‌ کل منابع طبیعی آماده هر گونه همکاری در جهت توسعه فضای سبز و جنگلکاری در این محوطه است.
وی با بیان اینکه مجموعه فنی اداره کل منابع طبیعی بدون کمک مردم نمی تواند انتظارات به وجود آمده را محقق سازد، افزود: در این راستا این اداره‌ کل هر سال مقدار قابل توجهی نهال تولید می کند و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می دهد اما بدلیل نبود نظام بهره برداری مشخص و متولی مشخص نتوانسته درختکاری با دوامی داشته باشد.
نقشبندی اضافه کرد: از جمله اقداماتی مهمی که قرار است در هفته منابع طبیعی در این استان انجام شود طرح خانه تکانی کاغذی، تولد یک نهال و ایجاد یک هزار هکتار جنگلکاری مشارکتی با همکاری مردم است.
وی بر ضرورت همکاری سازمان های مردم نهاد برای مدیریت و نگهداری از فضاهای احداث شده تاکید و افزود: در تامین نیازهای فنی و آموزشی و تامین نهال برای توسعه پوشش گیاهی از محل اعتبارات اداره کل هیچ مشکلی ندارند.
در این جلسه نمایندگان تشکل های مردم نهاد، شهرداران مناطق شهر سنندج و رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر سنندج در خصوص مسایل، مشکلات، پیشنهادات و دغدغه های مردم تبادل نظر کردند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.