به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس حوزه هنری کردستان عصر سه شنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه خوشنویسی آن قلم اظهار داشت: در این نمایشگاه 40 تابلوی خوشنویسی خط ثلث و نستعلیق آثاری از رضا حاتمیان در بخش ثلث و آثار مسعود شاه محمدی در خط نستعلیق به نمایش در آمده است.
امین مرادی افزود: در این نمایشگاه آثار بزرگان شعر و ادب فارسی و کردی در قالب 20 تابلوی خوشنویسی خط ثلث و 20 تابلوی خوشنویسی خط نستعلیق به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه آثار این نمایشگاه مجموعه ای از آخرین آثار این 2 هنرمند کوهدشتی و سنندجی در 2 سال گذشته است، گفت: این نخستین تجربه همکاری مشترک آنان است.
رضا حاتمیان از هنرمندان توانمند کردستانی متولد 1353 کوهدشت استان لرستان است، وی هنرخوشنویسی ر ا ابتدا زیر نظر اساتید خوشنویسی علی محمدی و احمد عبدالرضایی از ثلث نویسان نامی کشور آغاز و موفق به اخذ مدرک ممتاز خوشنویسی در خط ثلث شد.
این هنرمند تاکنون چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی را برگزار و موفقیت هایی را در زمینه خط ثلث کسب کرده است.
مسعود شاه محمدی متولد 1370 سنندج است که خوشنویسی را زیر نظر اساتید توانمند خوشنویسی کردستان و کشور از جمله دکتر فاتح عزت پور و سعید قادری آغازکرد و در محضر میرحیدر موسوی نیز تلمذ کرده و موفق به اخذ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی در خط نستعلیق شد.
وی تاکنون علاوه بر حضور در چندین نمایشگاه گروهی، چند نمایشگاه انفرادی را نیز برگزار کرده و در جشنواره های مختلف خوشنویسی موفقیت های ارزنده ای را کسب کرده است.
نمایشگاه خوشنویسی آن قلم تا چهارم اسفند در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و در نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید علاقمندان است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.