به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با ایام فاطمیه، آیین‌های عزاداری ویژه شهادت حضرت زهرا(س) با عنوان سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه و مساجد بیجار برگزار شد.
سوگواره یاس نبوی فرصتی برای بیان و بررسی ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه (س)، ایثار، فداکاری در راه دین اسلام و برپایی آئین های سوگواری است.
در این آئین که شمار زیادی از عزاداران فاطمی حضور داشتند، سخنرانان و مداحان بومی و کشوری در وصف شهادت حضرت فاطمه (س) همنوا با سراسر کشور پرداختند.
حجت الاسلام علی مرادی روز شنبه در آیین گرامیداشت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد فاطمیه شهر بیجار برگزار شد، گفت: پیامبری و امامت امت مسلمان، پست و مقامی نیست که به رأی و نظر عده ایی یا مردم تعیین گردد.
وی افزود: پیامبران و امامان دین اسلام، تنها به انتخاب خداوند متعال بوده است زیرا برای گسترش دین اسلام، منتخبین باید شرایطی را داشته باشند که معیار و سنجش آن تنها به دست خالق هستی است.
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: پیامبران و امامان وظیفه دارند مردم را به سوی معرفت الهی هدایت کنند پس چگونه مردمی که خود در گمراهی به سر می برند می توانند جانشین و یا رهبر الهی را برای خود انتخاب کنند تا به سعادت برسند.
امام جمعه بیجار با اشاره به اینکه برنامه دین مبین اسلام تنها با راهنمایی و هدایت منتخبین الهی میسر است اظهار داشت : مردم در زمان حضرت فاطمه زهرا(س)، امام زمان خود را نشناختند و دچار خسارات جبران ناپذیری شدند که جامعه امروز هم به آثار آن مبتلا است.
به مدت پنج شب، آیین سوگواره یاس نبوی در پنج شهر این شهرستان و در 2 نقطه شهر بیجار با حضور سخنرانان و مداحان استانی و کشوری برگزار شد.
در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، هر ساله در میدان آیت الله فاضل گروسی شهر بیجار، اجتماع عظیم فاطمیون با حضور دسته های عزاداری مساجد و تکایا برگزار می گردد.
شهرستان 89 هزار نفری بیجار در 140 کیلومتری شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.
9943/ 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.