صباح قریشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز قرار بود همزمان با سفر 2 روز پیش رئیس سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شوند که بدلیل حجم زیاد برنامه ها به امروز موکول شد.
وی با بیان اینکه این مراکز توسط بخش خصوصی احدث شده و زیر نظر بهزیستی فعالیت می کنند، افزود: مراکز مشاوره در محورهای مشاور خانواده، پیشگیری از طلاق، مشاوره قبل از ازدواج و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مردم خدمت ارائه می دهند.
مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: در مجموع در ایام دهه فجر 11 طرح در حوزه بهزیستی با اعتباری حدود 45 میلیارد ریال در سطح استان افتتاح می شود که از این تعداد تاکنون خانه حمایتی سالمندان با حضور رئیس سازمان در سنندج به بهره برداری رسیده است.
وی یادآور شد: افتتاح مرکز شبانه روزی وینسار در شهرستان قروه برای معلولان ذهنی دختران بالای 15 سال با اعتبار 20 میلیارد ریال از جمله این طرح ها است.
قریشی گفت: مرکز شبانه روزی ویژه بیماران مزمن روانی پسران بالای 14 سال در شهرستان مریوان با 10 میلیارد ریال اعتبار و راه اندازی خانه یک چهارم راهی ویژه پسران دارای بیماری مزمن روانی با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که روزهای آینده به بهره برداری می رسند.
مدیرکل بهزیستی کردستان اظهار داشت: در راستای افزایش ارائه خدمات در زمنیه توانبخشی معلولان و اشتغالزایی، فعالیت های طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در شهرستان کامیاران با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بخش خصوصی واگذار شده که در این ایام فعالیت خود را آغاز می کند.
وی با اشاره به افتتاح 26 واحد مسکونی ویژه معلولان در ایام دهه فجر افزود: هفت مورد از این واحدها در شهرستان دیواندره بود که سه واحد از آن ویژه خانواده های دارای دو معلول است و برای احداث آنها در مجموع یک میلیارد و 800 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
قریشی یادآور شد: هشت واحد نیز در شهرستان قروه، هشت واحد سنندج و سه واحد نیز در شهرستان دهگلان احداث شده که برای احداث این واحدها بیش از 13 میلیارد ریال از محل اعتبارات بهزیستی و کمک بالاعوض هزینه شده است.
مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: در ایام دهه فجر همچنین یک مرکز ترک اعتیاد با صرف اعتبار 700 میلیون ریال در شهرستان دیواندره افتتاح می شود.
110 هزار نفر از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.