به گزارش خبرنگار ایرنا، وحید قبادی دانا روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه خدمات اجتماعی شماره2 محله نایسر اظهار داشت: نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه شهرها با توجه به وضعیت اقتصادی ساکنان آن و کمبود امکانات بیشتر از سایر نقاط در معرض آسیب و مشکلات ناشی از آن هستند.
وی افزود: ساکنان این مناطق دارای شرایط ویژه ای هستند و باید از سوی مسئولان و متولیان، زمینه های لازم برای رفع مشکلات آنان از کانال های مختلف فراهم شود.
رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مراکز اورژانس اجتماعی یکی از کانال هایی است که می تواند در زمینه ارائه خدمات مشاوره ای و آگاهسازی خانواده ها برای مقابله با آسیب ها و مشکلات خود موثر باشد گفت: در این راستا تلاش می شود در آینده نزدیک مرکز اورژانس اجتماعی برای خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر به مردم ناحیه منفصل شهری نایسر راه اندازی شود.
وی با بیان اینکه اعتبار این مرکز از سوی سازمان بهزیستی تامین می شود اضافه کرد: : فعالیت های 2 پایگاه خدمات اجتماعی موجود در این ناحیه نیز باید به صورت 2 شیفته فعالیت کند تا علاوه بر ساعات اداری بعدازظهرها نیز به ارائه خدمت بپردازند.
قبادی دانا از پیگیری سختی کار برای نیروهای شاغل به خدمت در پایگاه ها و مراکز اورژانس اجتماعی در وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: این قانون در صورت پذیرش شامل تمامی نیروهای شاغل در این مراکز (پرسنل مراکز دولتی و خصوصی) می شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر در استان کردستان هفت پایگاه خدمات اجتماعی وجود دارد که چهار مرکز از این تعداد در سنندج و 2 مرکز نیز در محله نایسر واقع شده است.
محسن شجاعی افزود: این پایگاه ها در واقع یک بهزیستی کوچک متشکل از تعدادی نیروی روان شناس و مددکار است که با تشکیل کلاس های مختلف مشاوره ای به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند.
وی هدف اصلی از راه اندازی این پایگاه ها کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در میان خانواده ها اعلام کرد و گفت: فعالیت این مراکز در سطح استان بسیار خوب بوده، آگاهسازی لازم به خانواده ها داده شده و اعتماد مردم به این مراکز جلب شده است.
در ادامه این بازدید نیروهای شاغل در این مرکز به ارائه گزارشی از روند فعالیت های خود پرداخته و برخی مسائل و مشکلات کاری خود را بیان کرده و خواستار رفع آن از سوی مسئولان استانی و کشوری شدند.
به گزارش ایرنا، همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، خانه حمایتی سالمندان در سنندج افتتاح شد.
دیدار با استاندار کردستان و بازدید از مرکز نگهداری سالمندان، اورژانس اجتماعی 123 و کمپ های ترک اعتیاد از دیگر برنامه های قبادی دانا است.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.