بهجت احسن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجمن آلزایمر کردستان کردستان به علت نداشتن درآمدهای مالی از مکانی مستقلی بهره مند نشده و نتوانسته فعالیت خود را آغاز کند از این رو حمایت و کمک های مردمی می تواند راهگشای فعالیت های آن باشد.
وی افزود: انجمن آلزایمر کردستان چهارمین مجمع مردمی ثبت شده کشور در این زمینه بوده که با توجه به اطلاعات پایین مردم در مورد بیماری آلزایمر، این انجمن با هدف آگاه کردن مردم در مورد این بیماری و اطلاع رسانی به مردم تشکیل یافته است.
احسن با اشاره به اینکه آلزایمر بیماری خاموش بوده و به این علت جزء بیماری های خاص هم به حساب نمی آید و کمتر به آن توجه شده است افزود: شناسایی زودتر این بیماری هزینه های دولت و خانواده ها را کاهش می دهد به طوری که شناسایی زودتر آن به مدت یکسال پنج سال معلولیت فرد را عقب می اندازد.
وی با اشاره به اینکه جامعه ایران رو به پیری می رود و در نتیجه آن ابتلای به بیماری آلزایمر هم بیشتر می شود، اظهار داشت: اگر فعالیت انجمن آلزایمر کردستان آغاز شود غربالگری افراد بالای 60 سال و شناسایی مبتلایان به این بیماری شروع می شود.
احسن تاکید کرد: افراد مسنی که دچار آلزایمر هم نباشند کلاس هایی برای آنها تشکیل می شود تا فعالیت مغزی این افراد برای کاهش ریسک های ابتلا بیشتر می شود.
بیماری آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود و بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌ است اختلال حافظه معمولا بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند.
بیماری آلزایمر 2 تا پنج درصد اشخاص مسن را دربر می‌گیرد و گاهی هم بر اشخاص جوانتر حمله می‌کند.
6108 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.