به گزارش خبرنگار ایرنا سید احسن علوی شامگاه پنجشنبه در دیدار با در نشست هم‌ اندیشی مسئولین کانون‌های صندوق بازنشستگی اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی بدون کمک دولت توان فعالیت مناسب را ندارند و ادامه فعالیت آن با مشکلات جدی روبرو می شود.
وی با بیان اینکه باید کاری برای بازنشستگان آموزش و پرورش و حقوق معلمان کرد، افزود: تلاش ها برای لحاظ شدن حق منطقه جنگی برای سه شهرستان استان کردستان نتیجه داد و امروز 11 هزار معلم از این افزایش حقوق بهره مند هستند.
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران قول داد، برای اینکه حق منطقه جنگی برای همه بازنشستگان استان هم در نظر گرفته شود در مجلس شورای اسلامی تلاش می کند.
وی اضافه کرد: رقمی که برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه در نظر گرفته شده است 20 هزار میلیارد ریال است که تلاش می کنیم این رقم به 2 برابر آن یا حتی 50 هزار ریال افزایش پیدا کند.
نماینده شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران یادآور شد: وضعیت و شرایط بودجه سال آینده کشور مناسب نیست و کاهش فروش نفت بر میزان بودجه هم تاثیر خواهد گذاشت.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 82 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که هفت هزار پروژه از این تعداد پروژه های ملی است، افزود: اگر کمترین اختصاص ها را هم در نظر بگیریم به هفت تا هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه ها نیاز است.
وی تاکید کرد: شرایط نامناسب و پایین بودن امنیت اقتصادی موجب شده بخش خصوصی قویی و فعالی هم در کشور نداشته باشیم.
علوی در این نشست همچنین قول داد به دنبال دریافت کمک هایی برای صندوق امداد و انجمن آلزایمر استان کردستان باشد.
مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در این نشست گفت: استان کردستان 22 هزار و 674 بازنشسته کشوری دارد که از این تعداد 16 هزار و 505 نفر مرد و 6 هزار و 166 نفر زن هستند.
محمد احمدی اضافه کرد: نزدیک به 37 درصد از بازنشستگان کشوری استان کردستان کمتر از 20 میلیون ریال، 56 درصد از آنها بین 20 تا 30 میلیون ریال و تنها هفت صدم درصد از بازنشستگان بیش از 30 میلیون ریال حقوق دریافت می‌ کنند.
وی با بیان اینکه امیدوارم اعتبارات لازم در لایحه بودجه سال آینده برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شود، تاکید کرد: اگر 300 هزارمیلیارد ریال در بودجه سال آینده به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص یابد، حقوق بازنشستگان به مرز 80 درصدی حقوق شاغلین خواهد رسید.
مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان اضافه کرد: میانگین کل دریافتی بازنشستگان کشوری استان کردستان 21 میلیون و 700 هزار ریال است.
مشاور استاندار کردستان در امور بازنشستگی هم در این نشست گفت: ما به دنبال برقراری عدالت در پرداخت حقوق بازنشستگان بویژه کسانی که 10 تا 15 سال گذشته بازنشسته شدند هستیم.
همایون جنتی اظهار داشت: مشکلات دولت را می دانیم اما قدرت خرید بازنشستگان به یک چهارم قبل رسیده است.
رئیس شورای کانون های بازنشستگی کردستان افزود: خواهان نظارت بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عملکرد صندوق های بازنشستگی هستیم.
جنتی با اشاره به کاهش توان مالی بازنشستگان اضافه کرد: سال گذشته درخواست های متعددی برای سفر داشتیم اما امسال به شدت این درخواست ها کاهش یافته است.
رئیس هیات مدیره انجمن آلزایمر استان کردستان هم در این دیدار گفت: کردستان چهارمین استانی است که انجمن آلزایمر خود را به ثبت رساند.
بهجت احسن با بیان اینکه مرکز نگهداری سالمندان در استان بسیار کم است، افزود: با وجود ثبت انجمن اما توان تهیه مکانی نداشتیم و از اعتباری نیز برای فعالیت برخوردار نبودیم.
استان کردستان با 22 هزار و 674 بازنشسته کشوری پانزدهمین استان از لحاظ تعداد بازنشستگان در کشور است.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.