محمد شبرندی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون راهداران این شهرستان تمام بهمن های سقوط کرده را پاکسازی کرده و در کنار آن محور نیز ایمن سازی شده است.
وی افزود: ارتفاع برف در گردنه ژالانه بیش از ۵۰ سانتیمتر گزارش شده و کولاک شدید، یخبندان سطح جاده، دید افقی بسیار کم، تردد خودروها در این مسیر را مشکل کرده است.
شبرندی اضافه کرد: راهداران در مسیر اورامان - دزلی با استفاده از هشت دستگاه برف روب و 40 تن نمک و ماسه حدود ۴۰ کیلومتر برف روبی انجام داده اند و علاوه بر آن 80 خودروی گرفتار در برف را نیز رها سازی کرده اند.
مسئول روابط عمومی اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: راهداران در محور سروآباد - کامیاران نیز با استفاده از 25 تن نمک حدود 40 کیلومتر از مسیر را برف روبی کرده و به 60 خودروی گرفتار در برف امداد رسانی کردند.
شبرندی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون تردد در محورهای سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است انتظار می رود مردم به دلیل کولاک شدید و برودت هوا از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند.
وی گفت: با وجود شدت بارش ها و کولاک تمام مسیرهای مواصلاتی و راه های روستایی شهرستان سروآباد با تلاش راهداران باز و تردد وسایل نقلیه به صورت روان در جریان است.
به گزارش ایرنا، راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.