هادی رحمان زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نشست های عصر کتاب بهاران از نهم مرداد امسال در این کتابخانه آغاز شده است، اظهار داشت: این برنامه در چند محور شامل معرفی، نقد و بررسی، جمع خوانی کتاب و مثنوی خوانی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه از هر قشر و گروه سنی در این برنامه شرکت می کنند، اضافه کرد: بخش های معرفی و مثنوی خوانی بطور ثابت هر هفته برگزار می شود و نقد و بررسی و جمع خوانی هم هر یک تا دو ماه یک بار با اعلام قبلی عناوین کتاب ها برگزار خواهد شد.
مسئول کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج افزود: مثنوی خوانی توسط مهدی سیدی از اساتید رشته ادبیات فارسی در این برنامه هر هفته اجرا و در آن به تفسیر و شرح بخشی از مثنوی پرداخته می شود.
رحمان زاده با اشاره به اینکه تاکنون بیست و یک نشست عصر کتاب برگزار شده است، این دوره چهارشنبه 12 دی امسال با معرفی کتاب «چرا آدم های خوب کارهای بد می کنند» اثر دبی فورد برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون سه نشست نقد و بررسی و سه نشست جمع خوانی کتاب هم برگزار شده است، یادآور شد: تاکنون تعدادی از نشست ها با حضور نویسندگان بومی برگزار و در نشست های آینده هم قرار شد بیشتر جلسات بررسی به آثار نویسندگان بومی با حضور نویسنده اثر اختصاص داده شود.
مسئول کتابخانه عمومی شهید برهان عالی سنندج گفت: از جمله کتاب هایی که تاکنون معرفی و بررسی شده اند تنهایی پرهیاهو اثر بهومیل هرابال، سیاهاب اثر جویس کرول اوتس، رستاخیز اثر تولستوی، مرجع جامع تندخوانی اثر تونی بوزان و خاک و خون اثر یدالله کریمی است.
رحمان زاده افزود: از دیگر عناوین کتاب های معرفی شده می توان به گره وی به ختی هه لاله اثر عطا نهایی، سفر به سرزمین خدایان اثر یوسف خوش کلام، استاد عشق اثر ایرج حسابی، فرانکشتاین اثر مری شلی، دختر کشیش اثر جورج اورول، شما که غریبه نیستید از آثار هوشنگ مرادی کرمانی، احتمالا گم شده ام اثر سارا سالار، نامه به کودکی که هرگز زاده نشده اثر اوریانا فالاچی و کمدی الهی اثر دانته آلیگیری اشاره کرد.
78 کتابخانه عمومی در سطح کردستان کردستان وجود دارد که از این تعداد 50 باب نهادی و 28 باب هم مشارکتی است.
در حال حاضر 48 هزار نفر از مردم استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.
زیربنای کتابخانه های عمومی کردستان 20 هزار و 414 مترمربع است و به ازای هر یکصد نفر جمعیت استان 1.3 مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد که این میزان در میانگین کشوری 4 مترمربع است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.