به گزارش خبرنگار ایرنا، کوهسار دادور روز پنجشنبه در دومین جلسه ستاد راهبری بیمه روستائیان و عشایر این شهرستان اظهار داشت: از مجموع جمعیت 50 هزار نفری شهرستان سروآباد 415 نفر در بخش هورامان و چهار هزار و 340 نفر در بخش مرکزی به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درآمده اند.
وی افزود: در شهرستان سروآباد 65 خانوار مستمری ماهیانه از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دریافت می کنند که 40 مورد آنها مستمری فوتی و 25 مورد نیز مستمری ازکارافتاده هستند.
فرماندار شهرستان سروآباد تاکید کرد: یکی از اهداف و سیاست های مهم دولت تدبیر و امید و تاکید مسئولان ارشد نظام حمایت از کشاورزان، روستائیان و عشایر و تحت پوشش قرار گرفتن این قشر مولد و زحمتکش جامعه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.
وی یادآور شد: در راستای تاکید ویژه استاندار کردستان جلسات ستاد شهرستانی هر سه ماه یکبار به ریاست فرماندار و حضور ادارات جهاد کشاورزی، بخشداران، بهزیستی، آموزش و پرورش، تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، شبکه بهداشت و درمان و امام جمعه برگزار می شود.
وی اضافه کرد: برای عضویت بیشتر روستائیان و کشاورزان و افزایش آمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی یک ضرورت است که در این راستا برگزاری دوره های آموزشی در روستاها و همچنین هماهنگی با امامان جمعه برای مطرح کردن در نماز جمعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
دادور افزود: در این جلسات ضمن تاکید بر اهمیت این موضوع و لزوم حمایت از کارگزاران فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان، اطلاع رسانی، ترغیب و جذب جامعه هدف به عضویت این صندوق در دستور کار قرار می گیرد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: شهرستان سروآباد تنها شهرستان استان کردستان است که هم جمعیت شهری و هم جمعیت روستایی آن مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.
جبار احمدپور افزود: همه افراد این شهرستان در رده سنی بین 18 تا 50 سال می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در بیایند و از مزایا و خدمات این صندوق بهره مند شوند.
وی یادآور شد: میزان سهمیه شهرستان سروآباد تا پایان امسال 800 خانوار است که تاکنون 500 خانوار آن به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درآمده اند که امیدواریم تا پایان سال 300 خانوار دیگر نیز به عضویت این صندوق در بیایند.
وی با بیان اینکه دولت یارانه بیمه ای برای روستائیان، کشاورزان و عشایر پرداخت می کند، گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از 15 درصد حق بیمه فرد، 10 درصد آن توسط دولت پرداخت می شود و فرد بیمه شده تنها پنج درصد آن را پرداخت می کند.
احمدپور یادآور شد: در بخش مرکزی شهرستان سروآباد وضعیت بیمه شدگان این صندوق بهتر از بخش هورامان است که بنا به اعتقادات دینی و عدم آگاهی از این بیمه وضعیت بیمه شدگان بسیار پایین است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کردستان افزود: در شهرستان سروآباد 10 کارگزاری بیمه فعال بودند که باتوجه به سیاست های صندوق تعداد چهار صندوق این شهرستان ادغام شدند.
به گفته وی، هم اکنون در شهرستان سروآباد 6 کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فعال هستند که به نسبت دهستان و جمعیت آن این تعداد کارگزاری مناسب و کافی است.
وی اضافه کرد: در استان کردستان از مجموع 86 دهستان تعداد 89 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر فعال است و 60 هزار نفر عضو این صندوق هستند که بیشترین آن مربوط به شهرستان سنندج است.
به گزارش ایرنا، دولت این امکان را برای مردم فراهم کرده که با توجه به توان مالی افراد در هشت سطح انتخابی حق بیمه را در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر انجام دهند که میزان پرداختی در سطح اول (حداقل) برای یکسال 2 میلیون و 400 هزار ریال و سطح هشتم (حداکثر) برای یک سال، 5 میلیون و 400 هزار ریال است.
بر اساس اصلاح ساختار کارگزاری ها خدمات بیمه ای روستائیان که قبلا توسط 132 کارگزاری انجام می شد به 89 موسسه کارگزاری ثبت شده در 10 شهرستان در استان کردستان واگذار شده است.
صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 84 تاسیس شد، این صندوق هم اکنون دارای 12 هزار باجه روستایی در کشور بود و تاکنون 38 هزار پرونده بیمه تشکیل داده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.