به گزارش ایرنا دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای این طرح دفترچه های کاغذی حذف شده و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی، تنها با ارائه کد ملی می توانند از خدمات الکترونیکی برخوردار شوند.
وی اضافه کرد: پزشک با بارگذاری داروی تجویزی، آزمایش و یا دیگر موارد در سامانه، کدی در اختیار بیمار می گذارد که وی با ارائه آن می تواند دیگر خدمات را دریافت کند.
رعنایی اظهار داشت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی به صورت پایلوت در استان کرمان آغاز شده بود که تا پایان امسال باید در یکی از شهرستان های هر استان اجرایی شود.
وی هدف از اجرای این طرح را آسان سازی روند پذیرش بیماران، ارتقای خدمات به بیماران و جلوگیری از هدررفت منابع و ایجاد پرونده الکترونیکی برای بیمار عنوان کرد.
رعنایی همچنین از اجرای طرح استحقاق سنجی در بیمارستان ها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، به محض ارائه کد ملی افراد برای پذیرش، عضویت آنها در سازمان های بیمه ای معلوم و مشخص می شود که استحقاق استفاده از خدمات کدام بیمه را دارند.

* 860 میلیارد ریال مطالبات بیمارستانها پرداخت شد
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: بیمه سلامت استان امسال 860 میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی، آزمایشگاهی و پزشکی طرف قرارداد را پرداخت کرده است.
رعنایی افزود: 12 بیمارستان، هشت شبکه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بیمه سلامت استان قرارداد دارند.
وی با بیان اینکه پرداخت به موقع مطالبات اعتبار دفترچه های بیمه را بالا می برد، افزود: در بحث بستری در حوزه دانشگاهی، مطالبات تا پایان مردادماه به صورت 100 درصدی و مطالبات مهر و شهریور نیز تا 70 درصد پرداخت شده است.
وی گفت: هم اکنون ماهانه یک نوبت مطالبات موسسات طرف قرارداد را می پردازیم که این روند منظم در ارائه خدمات مطلوب تاثیرگذار خواهد بود.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: نخستین رویداد هم اندیشی بیمه سلامت استان با حمایت سازمان مرکزی برگزار می شود که علاقه مندان می توانند تا نیمه دیماه در این مسابقه علمی شرکت کنند.
وی محورهای این هم اندیشی را آموزش، پیشگیری و ارتقای سلامت، پوشش بیمه ای، قوانین مقررات و فرایندها، کاربرد فناوری اطلاعات در نظام بیمه سلامت، مدیریت منابع، مصارف و سرمایه اجتماعی و نظارت بر خدمات بیمه سلامت عنوان کرد.
رعنایی اظهار داشت: این رویداد، بستری برای ظهور ایده های نو و حمایت از نوآوران عرصه بیمه سلامت است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 160، 80 و 40 میلیون ریال جایزه داده می شود.
وی شمار افراد زیر پوشش خدمات این اداره کل را 631 هزار و 203 نفر اعلام و بیان کرد: از مجموع این بیمه شدگان 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20 هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
631 هزار و 203 نفر از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی بیمه شده اداره کل بیمه سلامت و 500 هزار نفر نیز بیمه شده تامین اجتماعی هستند که در مجموع یک میلیون و 200 هزار دفترچه بیمه برای شهروندان خراسان شمالی صادر شده است.
200 تا 250 هزار دفترچه اضافی در استان خراسان شمالی وجود دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.