محسن رعنایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان اظهار داشت: 631 هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش خدمات این اداره کل هستند.
وی با بیان اینکه افزون بر 60 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند افزود: از مجموع بیمه شده های زیر پوشش بیمه سلامت 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، ،420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
وی اظهار داشت: همچنین از مجموع 631 هزار نفر بیمه شده 550 هزار نفر که شامل بیمه روستایی و همگانی است به صورت رایگان بیمه شده اند و هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنند.
رعنای اظهار داشت: خراسان شمالی دارای بافت روستایی است و حدود 50 درصد جمعیت در روستاها سکونت دارند به همین علت این بیمه شده ها نسبت به استان های صنعتی بیشتر است.
وی افزود: اگر بیمه شده های روستایی سیستم ارجاع را رعایت کنند تنها 5 درصد هزینه های بستری را پرداخت می کنند و سایر بیمه شده ها 10 درصد هستند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بر راه اندازی سیستم ارجاع برای بیمه شده های شهری تاکید کرد و گفت: این امر باعث برقراری ارائه خدمات به صورت عادلانه خواهد شد و همچنین از هزینه کرد اضافی دولت نیز جلوگیری و باعث صرفه جویی خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر تجمیع مالی منابع صندوق های بیمه ای، افزود: دستگاه های مختلف از جمله تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروهای مسلح کارکنان زیر مجموعه خود را بیمه کرده اند که هم اکنون تجمیع برای آنها یک ضرورت است.
رعنایی بر رفع همپوشانی بیمه ای و حذف دفترچه نیز تاکید کرد و افزود: هم اکنون حذف دفترچه ای به صورت پایلوت در استان کرمان انجام می شود و در مراکز خدمات سرپایی بیمه شده ها تنها کد ملی و یا کد بیمه خود را برای دریافت خدمات ارائه می دهند که در یک تا دو سال دیگر نیز در این استان اجرایی خواهد شد.
رعنایی پروژه دیگر بیمه سلامت را نرم افزار های موبایلی دانست و گفت: هم اکنون باید از این ظرفیت و پتانسیل نیز استفاده کرد که در دستور کار قرار گرفته است تا بیمه شده با این روش خدمات دریافت کند.
وی افزود: سطح بندی نظام ارجاع نیز از دیگر پروژه های بیمه سلامت است که هم اکنون در طرح پزشک خانوار در روستاها این امر اجرایی می شود.
وی بر ارجاع الکترونیکی در سطح شهر ها تاکید کرد و گفت: امید وار هستیم این امر نیز اجرایی شود تا از مراجعه غیر ضروری افراد به مراکز درمانی جلوگیری شود و همچنین باعث صرفه جویی نیز خواهد شد.
رعنایی با بیان اینکه پوشش همگانی نیز پروژه دیگر بیمه سلامت است افزود: هیچ فردی در جامعه نباید بدون بیمه باقی بماند چرا که هزینه های درمان هنگفت است و بعضا برخی از شهروندان در این خصوص دچار مشکل خواهند شد.
این مسئول گفت: تلاش خواهد شد پرداخت ها به روز شود که هم اکنون بیش از 600 مرکز مستقل و غیر مستقل شامل بیمارستان ، داروخانه، آزمایشگاه، پزشکان با این اداره کل قرار داد دارند و به بیمه شده ها خدمات ارائه می دهند.
27 مهر ماه تا سه آبان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.