عبدالله حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تفاهم نامه به امضای دکتر فردین اخلاقیان طاب ریاست دانشگاه کردستان و دکتر فرانچسکو فراتی ریاست دانشگاه Siena رسیده است.
وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد طرفین نسبت به تبادل اطلاعات علمی، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی در زمینه­ های مورد علاقه و به صورت خاص به تبادل استاد و دانشجو اقدام کنند.
حسن زاده یادآور شد: توافقات اولیه درباره مفاد این تفاهم نامه در حاشیه شرکت دکتر قباد شفیعی معاون گروه همکاری های علمی و بین المللی و نماینده دانشگاه کردستان در کنفرانس EAIE ژنو کشور سوئیس انجام شد.
دانشگاه Siena اولین دانشگاه دولتی و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایتالیاست که در سال 1240 میلادی تاسیس شده، بیش از 15 هزار دانشجو دارد.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
دانشگاه کردستان بیش از 10 هزار دانشجو در 30 رشته دکتری، 104 رشته کارشناسی ارشد و 52 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل دارد، این دانشگاه همچنین دارای 385 عضو هیات علمی است.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه است.
9937/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.