تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران همواره شاهد صحنه های مختلفی در تقویت پایه های این نظام بوده که 9 دی 1388 از جمله صحنه های ماندگاری است که سال ها پس از از وقوع، همچنان درس های مختلفی برای بصیرت افزایی مردم در حمایت از این نهضت متاثر از قیام عاشورا دارد.
پس از آن سال تاکنون مردم با بصیرت ایران اسلامی 9 بار در حماسه های نهم دی شرکت کرده و در حالی وارد دهمین سالروز این حماسه مردمی می شویم که هر سال درسی از حماسه حضور نهم دی 88 برای ادامه دار بودن بصیرت و حمایت از انقلاب اسلامی در برابر فتنه ها و دسیسه های دشمنان به افکار عمومی جهان نشان داده می شود.
نهم دی در این مدت آنطور که در کلام ها و نتایج خود به نمایش گذاشته، حماسه ای تبلور یافته از 9 درس بصیرت و آگاهی اقشار مختلف در دشمن شناسی، وقت شناسی برای حضور به موقع، نیازشناسی، یکپارچگی و اتحاد مردم در برابر دسیسه ها، حضور خودجوش در عرصه ای مجاهدانه، اتکای مردم به ایمان و تقوا، اهمیت توجه مردم به فرهنگ عاشورا و حرکتی پس از به درد آوردن دل ها از حرکتی خارج از آرمان های انقلاب اسلامی است.
فتنه 88 بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع نبود بلکه نیازمند حضوری عظیم، خودجوش و برگرفته از ایمان به باورهای مذهبی بوده که مردم ایران اسلامی با استفاده از بصیرت توانستند در شرایط سخت فتنه موفق به دشمن شناسی و وقت شناسی شده جواب هتک حرمت به مقدسات اسلامی و آرمان های انقلاب را با اتحاد و یکپارچگی دادند.
حماسه نهم دی در آن سال یکی از قوی ترین ضربه های ملت ایران به دشمنان و دسیسه های آنان بود و امروز نیز با توجه به اینکه همزمان با دهمین سالگرد این حماسه می شود که انقلاب اسلامی چهارمین دهه پیروزی خود را به پایان می رساند.
دشمنان اسلامی هم اکنون در سال چهلم عمر انقلاب کمر همت خود را محکم تر بسته اند تا با ترفند های مختلف مانع از ادامه راه انقلاب اسلامی در مسیر خود شوند و به این هدف خود نیز بارها در رسانه های مختلف معاند نیز اذعان داشته اند.
انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری نهضت اسلامی در سخت ترین تنگناها بوجود آمده با تاسی از نهضت عاشورایی تمامی دسیسه ها را پشت سر نهاد که شاید مهمترین و سخت ترین آنها فتنه 88 بود که امروز هم لازم است مردم ایران اسلامی با همانند نهم دی که در برابر فتنه ها ایستادگی کرد مقابل توطئه های دشمنان مقابله کنند.
امروز انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته به بصیرت، دشمن شناسی، وقت شناسی و حضور جهادی در عرصه های مختلف نیاز دارد تا بتواند با اتکا به پشتیبانی آرای مردمی مسیر خود را برای سیر مسیر پیشرفت و توسعه بپیماید.
خبرنگار ایرنا
1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.