جمشید محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس سهمیه ابلاغی امسال 13 هزار و 400 نفر حافظ در استان باید تربیت شوند که این میزان در 9 ماهه امسال تحقق 91 درصدی داشته است.
وی افزود: بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این طرح در سال جاری مربوط به شهرستان های سنندج با سه هزار و 204 نفر، سقز 2 هزار و 581 نفر و بانه با یک هزار و 705 نفر و کمترین تعداد نیز مربوط به شهرستان های دهگلان و سروآباد به تربیت با 503 و 510 نفر بوده است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: شرکت کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در کلاس های مختلف حفظ شامل حفظ موضوعی، حفظ جزء 30 و حفظ صور منتخب شرکت می کنند.
وی با اشاره به اینکه 299 مربی در اجرای این طرح با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همکاری دارند، گفت: کلاس های طرح تربیت حافظان قرآن در مساجد، بقاع و اماکن متبرکه و امامزاده های سطح استان دایر می شود.
محمدی با بیان اینکه کردستان در سال های گذشته در زمینه تربیت حافظان جزو استان های برتر بوده است، اضافه کرد: از سال 90 تاکنون بیش از 40 هزار نفر حافظ قرآن کریم در استان تربیت شده و سال گذشته 6 هزار و 497 نفر از آنان در آزمون سراسری حفظ مفاهیم شرکت کردند.
طرح تربیت حافظان قرآن کریم براساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 هزار حافظ قرآن کریم از اوایل تیرماه سال 91 برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن در بین جوانان و نوجوانان کشور آغاز شد.
2 هزار و 50 مسجد و 70 مکان مذهبی اعم از آرامگاه، مقبره و امامزاده و مکان استقرار چهار قرآن تاریخی در استان کردستان وجود دارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.