به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فیروزی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال اظهار داشت: امروز دنیا، دنیای آمار و اطلاعات است و بدون آن همه جنبه های زندگی بشر دچار اختلال و بی نظمی می شود.
وی با اشاره به اینکه ثبت احوال در دنیا از قرن یازدهم شروع شد، اضافه کرد: از یکصد سال پیش هم ثبت احوال در کشورمان فعالیت خود را آغاز کرد.
فیروزی با بیان اینکه برای برنامه ریزی نیاز به آمار و اطلاعات دقیق است، افزود: لازمه سیاست گذاری، برنامه ریزی، تصمیم گیری و ارزیابی در حوزه های مختلف داشتن آمار و اطلاعات است.
معاون استاندار کردستان یادآور شد: در نهایت تصمیم گیری و ارزیابی ها هم براساس کمیت ها، عدد و رقم انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه منابع مالی کشور بر اساس جمعیت تامین و تخصیص داده می شود، گفت: در یکصد سال گذشته بویژه سال های اخیر دقیق ترین و صحیح ترین آمارها مربوط به ثبت احوال بوده است.
فیروزی تاکید کرد: در آمار ثبت احوال تاکنون شنیده و دیده نشده که اشکال و تردیدی وجود داشته باشد و این انجام صحیح کار در این سازمان را می رساند.
وی اظهار داشت: در مدیریت ها باید به اعداد روح و جان داد و آنها را مبنای تصمیم گیری کرد چرا که توجه جدی تر به آمار نیاز جامعه مدرن امروز ما است.
فیروزی با اشاره به اینکه بی توجهی به آمار منجر به عدم بهره وری و ناکارآمدی و بی عدالتی می شود، افزود: در جامعه ما نسبت به آمار، تجزیه و تحلیل آن توجه چندانی نمی شود در حالیکه اهمیت و نقش آمار در توسعه باید در جامعه بیان شود تا امکان تحقق برنامه های توسعه مهیا شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: آمار و اطلاعات وقایع حیاتی استان از طریق ثبت احوال باید به موقع در اختیار رسانه ها قرار داده شود.
مدیرکل ثبت احوال کردستان هم در این مراسم متن پیام ریاست سازمان ثبت احوال کشور به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سالروز تاسیس ثبت احوال را قرائت کرد.
در پایان این مراسم از کارکنان و همیاران نمونه ثبت احوال استان کردستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.