دانش زندی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته راهداران بیش از یک هزار و 500 کیلومتر از محورهای اصلی و روستایی استان را برف روبی کردند.
وی تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی راهداران، در شبانه روز گذشته هیچکدام از محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی مسدود نشد و تردد در جاده ها روان بود.
زندی با اشاره به اینکه 52 تردد شمار آنلاین، 16 دروبین نظارت تصویر جاده ای و سه تابلوی پیام متغیر در جاده های ارتباطی استان وجود دارد، افزود: 41 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در محورهای مواصلاتی نصب شده است.
وی یادآور شد: 475 راهدار بخش دولتی در قالب 40 اکیپ و 48 گشت با 323 دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح زمستانی در جاده های کردستان حضور دارند.

** ارتفاع برف در محور سروآباد به اورامان 70 سانتیمتر است
روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد نیز اظهار داشت: به دنبال آغاز بارش ها از روز گذشته در استان، ارتفاع برف در محور سروآباد به اورامان به 60 تا 70 سانتیمتر رسیده است.
محمد شبرندی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته، 9 دستگاه برف روب و 14 راهدار در گردنه ژالانه مشغول به فعالیت بودند، افزود: در این مدت 2 بهمن نیمه سنگین در این گردنه روی داد که ارتفاع یکی از آنها به سه متر می رسید.
وی اضافه کرد: رهاسازی و کمک به 30 خودرو گرفتار در برف، 30 تن نمک پاشی و 60 کیلومتر برف روبی از جمله فعالیت های شبانه روز گذشته راهداری سروآباد در محورهای ارتباطی این شهرستان به کامیاران و اورامان بود.
شبرندی به بسته بودن گردنه تته در محور سروآباد به پاوه نیز اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل ارتفاع زیاد برف، در حال حاضر امکان تردد در این گردنه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای یک هزار و 890 کیلومتر راه بین شهری، 6 هزار و 190 کیلومتر راه روستایی، 38 گردنه بین شهری ،66 گردنه روستایی و 25 راهدارخانه است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.