به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش پور روز یکشنبه اظهار داشت: در پی مراجعه و ارائه شکواییه یکی از شهروندان در خصوص هتک حیثیت او در شبکه‌ اجتماعی تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با توحه به اظهارات شاکی، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل‌ شد و بررسی آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ دانش پور افزود: با پیگیری مستمر و پی ‌جویی‌های فنی و پلیسی انجام ‌شده عامل انتشار تصاویر که از اقوام شاکی بود شناسایی و ضمن کسب دستور قضایی، به پلیس فتا سنندج احضار شد.
وی یادآور شد: متهم که مرد جوانی بود، در تحقیقات مقدماتی هر گونه ارتباط خود را با موضوع انکار کرد ولی پس از مواجه با دلایل، مدارک و مستندات موجود در پرونده، در نهایت به جرم خود اعتراف کرد.
سرهنگ دانش پور تاکید کرد: این فرد گفت شاکی دختر دایی ام است و انگیزه خاصی از انتشار تصاویرش نداشتم و بیشتر با جنبه سرگرمی و شوخی اقدام به انتشار تصاویرش کردم.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان از تحویل متهم برای سیر مراحل قانونی پرونده اش به مراجع قضایی خبر داد و گفت: عدم رعایت حیطه‌ بندی در خصوص نگهداری از اطلاعات محرمانه و شخصی نظیر تصاویر خصوصی و خانوادگی می‌تواند عواقب جبران ‌ناپذیری به همراه داشته باشد.
وی افزود: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت موارد ساده امنیتی می‌ توانند مانع ورود و دست‌اندازی دیگران به حریم خصوصی خود شوند.
سرهنگ دانش پور به کاربران توصیه کرد حتما فایل‌های شخصی و خصوصی خود را بر روی حافظه‌های جانبی ذخیره و برای این فایل ‌ها نیز در حافظه رایانه پسورد گذاری کنند ضمن آنکه به ‌هیچ ‌عنوان این حافظه‌های جانبی را در دسترس دیگران قرار ندهند.
وی یادآور شد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است که با رعایت موارد ساده امنیتی می‌توانند مانع ورود و دست‌اندازی دیگران به حریم خصوصی خود شوند.
سرهنگ دانش پور اظهار داشت: کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت ‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌ های مردمی با ما در میان بگذارند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.