به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در همایش فصلی طلایه داران اظهار داشت: امر به معروف باید براساس شرع، قانون، اسلام و قرآن پیش برود و وقتی یک اصل نورانی، مترقی و متمدن انسان‌ساز بد به مردم معرفی شود ظلم به خدا و پیامبرش است.
وی با تاکید بر مطالعه و پژوهش توسط آمران به معروف در جامعه گفت: بدون مطالعه و آگاهی نمی‌توان مردم را به درستی دعوت کرد و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه برداشت بد از اسلام بزرگترین خطر برای دین محسوب می‌شود، یادآور شد: روحانیون و مبلغین نباید بدون آگاهی به تبلیغ دین بپردازند مردم را نسبت به دین اسلام بدبین کنند.
وی دوام فرائض دینی را امر به معروف عنوان کرد و افزود: آمران به معروف باید مراقب باشند تحت تاثیر فضاهای تبلیغاتی و مجازی قرار نگیرند و از تبلیغات مسموم دوری کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز در این همایش گفت: اسلام مخالف بی‌بندوباری در جامعه است و تنها اخلاقیات را مورد توجه قرار داده و جمهوری اسلامی نیز برهمین اساس پایه گذاری شده است.
محمود الله مرادی افزود: شاید امروز مشکلاتی از جمله فشار اقتصادی و فراموش کردن منافع مردم در برخی بخش های جامعه وجود داشته باشد اما ماهیت جمهوری اسلامی ماهیتی اسلامی است و در همین مسیر حرکت می کند.
وی اظهار داشت: شرایط ما قبل از انقلاب مناسب نبود و فاصله طبقاتی بین مردم زیاد بود و بخش سیاسی کشور نیز در دست بیگانگان قرار داشت اما امروز به برکت نظام شرایط تغییر کرده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در ادامه با اشاره به اینکه سه قشر در ترویج معروفات نقش موثری دارند، افزود: روحانیون، مردم و نقش رهبری در ترویج معروفات و نهی از منکر بی بدیل است و نباید نقش اینها در جامعه نادیده گرفته شود.
همایش فصلی طلایه داران به همت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان روز دوشنبه در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد.
7348/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.