به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فرشادان شامگاه شنبه در  همایش روز جهانی معلولان در مجتمع فرهنگی فجر سنندج اظهار داشت: سال گذشته در روز جهانی معلولان دغدغه این قشر تصویب قانون جامع بود که امسال به تصویب رسید و برخلاف قانون قبلی (دهه 80) بسیار کامل و جامع است.
وی با بیان اینکه در مواد این قانون رسیدگی به مشکلات معلولان در حوزه های مختلف از جمله  اشتغال، مسکن و مناسب سازی فضاهای عمومی ضمانت اجرایی دارد، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید به مواد این قانون اهتمام جدی داشته باشند‌.
فرشادان با بیان اینکه اقداماتی که برای حوزه معلولان در این دوره مجلس انجام شده با 9 دوره قبلی برابری می کند، تاکید کرد: علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغال این افراد با استفاده از قانون سهم سه درصدی تحصیل این افراد نیز رایگان است.
وی یادآور شد: در بودجه سال 97 مبلغ 70 هزار میلیارد ریال برای رفع فقر اختصاص یافت و این امر موجب شد پشت نوبتی برای زیر پوشش قرار گرفتن بهزیستی در کل کشور نداشته باشیم.
نماینده مردم شهرستان های سنندج،کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی همچنین به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در کشور اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح 480 هزار معلول در کشور شناسایی شدند.
وی اظهار داشت: اجرای این طرح موجب شد افرادی که در دورترین نقطه کشور بوده و صدای شان را جز خدا کسی نمی شنید شناسایی شده و خدمات مختلف از سوی بهزیستی به آنان ارائه شود.
فرشادان با تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات جامعه معلولان استان از مدیران و مسئولان خواست برای درک بیشتر این قشر و رفع مشکلات آنها یک ساعت را در یکی از بهترین خیابان های سطح شهر سنندج بر روی ویلچر بنشینند و مسیری را طی کنند.

** اختصاص 200 میلیون تومان برای اجرای مناسب سازی محیطی
دیگر نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه همه ما باید برای رفع مشکلات این قشر از جامعه تلاش کنیم، گفت: به سهم خودم و با همکاری سایر نمایندگان مردم در مجلس تا سقف 200 میلیون ‌تومان برای مناسب سازی محیط شهری کمک می کنیم.
سید احسن علوی با بیان اینکه آماده هر گونه تصویب قانونی برای حمایت از جامعه معلولان هستیم، افزود: تمام نمایندگان مردم استان در مجلس مدافع معلولان بوده و برای رفع موانع این قشر تلاش می کنند.
در ادامه این همایش چند برنامه فرهنگی و هنری اجرا و از تشکل های فعال معلولان استان کردستان نیز با اهدای لوح و هدایی، تقدیر شد.
12 تا 19 آذر ماه با عنوان هفته معلولان نامگذاری شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.