ابوالقاسم امان اللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز کردستان در مجموع دارای 415 ایستگاه است که 30 مورد از این تعداد در مناطق شهری و مابقی مربوط به مناطق روستایی است.
وی تعداد ایستگاه های دیجیتالی استان را 325 مورد اعلام کرد و افزود: بیش از 300 مورد از این ایستگاه ها در چهار سال اخیر ایجاد شده تا پوشش دیجیتالی استان به 97 درصد برسد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به ایجاد پرقدرت ‌ترین ایستگاه تلویزیونی دیجیتالی کشور در وزانه بانه تاکید کرد: این ایستگاه بزرگترین و پرقدرت ترین ایستگاه دیجیتالی کشور است و 6 هزار وات قدرت ارسال امواج دارد.
وی با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام شده این ایستگاه دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد، یادآور شد: این فرستنده نه تنها استان های کردستان و آذربایجان غربی بلکه مناطق کردنشین کشورهای عراق و ترکیه را نیز تحت پوشش خود قرار می دهد.
امان اللهی اضافه کرد: از زمانی که افزایش پوشش دیجیتال در دستور کار سازمان صدا و سیما قرار گرفت اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شد و ما اکنون در بخش روستایی وضعیت بهتری نسبت به برخی استان های کشور داریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صدا و سیما در حوزه های مختلف از جمله فنی، مجازی و خبر با رشد کمی و کیفی مواجه است، گفت: قبل از انقلاب تنها یک شبکه تلویزیونی و چند ساعت برنامه رادیویی در سراسر کشور تولید می شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان افزود: فقط در حوزه استان ها 33 شبکه 24 ساعته با پخش برنامه های مختلف خبری و انعکاس مطالبات و خواسته های مردم فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، شبکه استانی سیمای مرکز کردستان در 25 آذر 1380 با تولید و پخش پنج ساعت برنامه در روز فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون این مرکز در 2 بخش صدا (رادیو) و سیما به صورت 24 ساعته برنامه پخش می کند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.