به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز سه شنبه در شورای اداری شهرستان بانه اظهار داشت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان ها به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنیاد شهید و در شهرستان به ریاست فرمانداران و دبیری روسای بنیاد شهید تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه مدیران و وابستگان دولت باید مساله ایثار و شهادت را جدی بگیرند، افزود: موضوع ترویج فرهنگ ایثار شهادت باید یکی از اساسی ترین کارهای روزمره باشد چون دشمن همواره درصدد دسیسه و توطئه علیه نظام اسلامی است.
حجت الاسلام ولی زاده تاکید کرد: آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه نقش بزرگی بر عهده دارند.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در خدمت رسانی به جامعه ایثارگران و خانواده شهدا گفت: قانون خدمات جامع ایثارگران در سال 90 تصویب و سال 92 در دولت تدبیر و امید برای اجرا ابلاغ شد در حالیکه این قانون بار مالی زیادی برای دولت داشت.
مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران افزود: سند راهبری متولی رزمندگان در سال 94 در دولت تدبیر و امید تدوین و مرداد امسال رونمایی شد، معوقات خانواده شهدا از سال 89 پرداخت نشده بود که دولت یازدهم سال 93 حدود چهار هزار میلیارد تومان از این بابت پرداخت کرد.
وی یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید را اجرایی کردن سیاست های مقام معظم رهبری در زمینه ایثارگران و خانواده شهدا اعلام کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری در سال 90 سیاست های ابلاغی در خصوص ایثارگران را به رئیس جمهور وقت ابلاغ کردند که هیچکدام از این سیاست های در هیات وزیران در قالب آیین نامه مصوب نشد ولی در دولت تدبیر و امید سال 92 مصوب و ابلاغ شد.
حجت الاسلام ولی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وفاداری مردم کردستان به نظام و دلاور مردی های پیشمرگان مسلمان کُرد در هشت سال دفاع مقدس از اذهان فراموش نمی شود و باید تکریم این مردم به واسطه خدمت در اولویت مسئولان باشد.
فرماندار بانه نیز در این جلسه اظهار داشت: این شهرستان مرزی در دوران دفاع مقدس خط مقدم جنگ بود و هنوز آثار جنگ بعد از سال ها در این شهر نمایان است.
محمد فلاحی افزود: بعد از جنگ نیز این شهرستان به اشکال مختلف درگیر است و دشمن از هر فرصتی و راهی برای ضربه زدن به مردم استفاده می کند.
وی با بیان اینکه امنیت پایدار مرزها حاصل تلاش و همکاری مرزبانان و مرزداران است، گفت: ناخواسته اقتصاد مردم بانه به مرزها و مبادلات مرزی وابسته شده و تحولات اخیر، اقتصاد و معیشت مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داده و با مشکل مواجه کرده است.
فلاحی یادآور شد: همزمان با اجرای طرح مبادلات مرزی که سال گذشته توسط دولت انجام شد، واردات 1300 قلم کالا ممنوع شد.
وی اضافه کرد: اکنون واردات 130 قلم کالا با ترانزیت داخلی با همکاری وزارت کشور، گمرک ایران و وزارت صمت آزاد شده تا از ورود قاچاق کالا به کشور جلوگیری کند.
فرماندار بانه یکی از مهمترین مطالبات مردم را رسمی شدن مرز سیرانبند اعلام کرد و افزود: سال 94 توافقاتی بین استانداری کردستان و اقلیم کردستان عراق انجام شد ولی دولت مرکزی عراق با رسمی شدن این بازارچه مخالفت کرد که ضروری است با توجه به شرایط کشور این موضوع با جدیت پیگیری شود.
وی اظهار داشت: رسمی شدن بازارچه سیرانبند و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فرصت مناسبی برای توسعه تجارت در این منطقه مرزی ایجاد می کند.
فلاحی با اشاره به آغاز واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران و متقاضیان اجرای طرح های تولیدی یادآور شد: بسیاری از تجار و بارزگانان بانه ای که در کشورهای مختلف سرمایه گذاری کرده بودند سرمایه های خود را به منطقه ویژه اقتصادی بانه منتقل می کنند.
مشاور استاندار کردستان در امور ایثارگران نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بازماندگان جنگ در تمام دنیا قابل احترام و جایگاه ویژه ایی در جامعه دارند در این راستا باید فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری را در جامعه ترویج دهیم.
ابوبکر کریمی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دغدغه های مهم دولت دانست و افزود: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تمام اقشار جامعه برای حمایت از نظام و کشور بسیج می شوند.
حجت الاسلام پرویز ولی زاده مشاور رئیس جمهور در امور ایثارگران شامگاه دوشنبه در بدو ورود به شهرستانه بانه با خانواده شهید صالح کریمی، شهید صدیق سلامی و شهید احمد بنی هاشمی دیدار و گفت و گو کرد.
شهرستان مرزی بانه با 157 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری شمال غرب سنندج واقع شده و مردم این شهرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس 840 شهید، یک هزار و 260 جانباز و 100 آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده اند.
شهرستان بانه 84 کیلومتر مرز با اقلیم کردستان عراق دارد.
7496/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.