به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در مراسم آغاز ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی خیرساز بنیاد صدرهاشمی نژاد در سنندج اظهار داشت: مشارکت در کارهای خیر به داشتن مال و دارایی زیاد نیست بلکه باید انسان توانایی گذشتن از مال را داشته باشد.
وی افزود: افرادی که در کارهای خیر و خداپسندانه از جمله مدرسه سازی مشارکت دارند و از مال خود برای کمک به به ساخت فضاهای اموزشی در مناطق محروم می گذرند، نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
مرادنیا تاکید کرد: افراد زیادی هستند که با وجود تمکن مالی و دارایی زیاد ولی نمی توانند در کارهای خیر مشارکت کنند اما افرادی نیز وجود دارند که برای کمک به همنوعان خود برغم عدم تمکن مناسب مالی از هیچ کوششی فروگذار نیستند.
استاندار کردستان با تقدیر از اقدام خوب بنیاد خیریه صدر هاشمی در سطح کشور از جمله استان کردستان یادآور شد: احداث این مجتمع حرکت بسیار بزرگی در زمینه کمک به فرزندان بی بضاعت این مرز و بوم است که دارای استعداد خدادادی بوده اما زمینه برای بروز آن ندارند.
وی اضافه کرد: احداث این مجتمع در کردستان اقدام خیری است که برای همیشه در ذهن مردم و فرزندان این دیار باقی می ماند و به رشد، توسعه و شکوفایی استعدادهای درخشان دانش آموزان مناطق محروم کمک می کند.
مرادنیا همچنین خطاب به رئیس هیات مدیره بنیاد خیریه صدر هاشمی گفت: شما علاوه بر احداث مجمتع های فرهنگی آموزشی در عرصه های مختلف عمرانی و اقتصادی منشاء خیر برای مردم مناطق مختلف کشور بوده و چهره ای ملی و بین المللی هستید از این رو انتظار داریم در حوزه های دیگر نیز استان کردستان را یاری رسانید.
به گزارش ایرنا، عملیات احداث بزرگترین مجتمع آموزشی - فرهنگی شبانه روزی خیرساز غرب کشور در زمینی به مساحت 38 هزار مترمربع توسط بنیاد خیریه صدر هاشمی نژاد روز دوشنبه با حضور استاندار کردستان، رئیس هیات مدیره بنیاد و جمعی از مسئولان اجرایی در میدان گاز سنندج جنب مجتمع تیزهوشان آغاز شد.
داده های آماری آموزش و پرورش کردستان حاکی از آن است که در حال حاضر از سه هزار و 800 مدرسه این استان، بیش از یک هزار مدرسه نیازمند تخریب و نوسازی است.
در سال تحصیلی جاری 290 هزار دانش آموز مقاطع سه گانه (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در سه هزار و 800 مدرسه استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.