وریا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عملیات در سه منطقه خامسان، کومائین و کوره دره که شامل مراتع 12 روستا می شود در حال اجراست و در صورت حفاظت و حراست از آن شاهد توسعه مراتع خواهیم بود.
وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها چهار میلیارد ریال از محل اعتبارهای مصوب صندوق توسعه ملی تخصیص یافته که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفاظت و حراست از سرمایه های ملی اجرا می شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران با تاکید بر مشارکت جوامع محلی در حفاظت از عرصه های ملی تاکید کرد: این طرح شامل بذرپاشی، بذرکاری، علوفه کاری، کپه کاری تبدیل دیم زارهای کم بازده کنتور فارو، حفاظت و قرق بوده که توسط 2 شرکت پیمانکار انجام می شود.
وی گفت: در این راستا بذر گیاهان دارویی و مرتعی برای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک اختصاص یافته که تاکنون بذر گونه‌های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، پروتریوم، آگروپاپیرون، آویشن ختمی و کاسنی درمیان مرتعداران شهرستان توزیع شده است.
به گزارش ایرنا، منابع طبیعی و آبخیزداری کامیاران به صورت شبانه روزی آماده دریافت هر گونه اخبار در مورد تخریب، تصرف و آتش سوزی عرصه های طبیعی و ملی از طریق شماره تلفن رایگان 1504 است.
کامیاران با 185 هزار و 200 هکتار مساحت، 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج قرار دارد که 132 هزار هکتار از مساحت این شهرستان را عرصه های طبیعی تشکیل می دهد و شامل 36 هزار هکتار جنگل و 96 هزار هکتار مرتع است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.