به گزارش روز شنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان شیرزاد نجفی اظهار داشت: عملیات کنترل و مبارزه با بیماری‌ گیاه نیمه انگلی دارواش با بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در اراضی منابع طبیعی لرستان در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی دارواش در شهرستان های خرم آباد و کوهدشت انجام می شود، افزود: این گیاه به علت داشتن سبزینه، گیاهی نیمه انگلی است که روی درختان جنگلی از جمله بلوط فعالیت کرده و به علت نیمه پارازیت و اپی‎فیت بودن می‎تواند فتوسنتز کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بیان کرد: جهت جلوگیری از انتشار این آفت امسال در سطح 2هزارو 400 هکتار از جنگل‎های استان اقدام به مبارزه مکانیکی شد و این کار به صورت هرس، سوزاندن شاخه ها و سرشاخه های آلوده انجام می شود.
نجفی با اشاره به اینکه این مبارزه مکانیکی تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار آن در جنگل‎های منطقه داشته است، اضافه کرد: پس از مبارزه با آفت ادامه رشد درختان آلوده به حالت اول خود برگشته و شادابی مطلوبی در تاج درختان مشاهده می شود.
وی صیانت از جنگل های استان را امری ضروری عنوان کرد و ادامه داد: با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل ها می توان از خسارت های جبران ناپذیر به منابع و عرصه های طبیعی جلوگیری کرد.
3210/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.