«عبدالحسین محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با انعقاد این تفاهم نامه 200 میلیارد ریال توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و صندوق توسعه ملی و 200 میلیارد ریال از محل منابع استانی توسط استانداری مرکزی برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: 180 میلیارد ریال این اعتبار توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی اختصاص یافته و 90 میلیارد ریال آن در اختیار استان قرار گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با اختصاص این منابع مالی فعالیت های عملیات بیولوژیک، مکانیکی و بیومکانیک در 26 حوزه آبخیز استان با در حال انجام است و پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح ها تا دهه مبارک فجر آغاز شود.
محمدی خاطرنشان کرد: جلوگیری از هدر رفت آب های سطحی و ذخیره سازی این آب ها برای استفاده در دوره خشکسالی، جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب های زیر زمینی و احیای پوشش گیاهی مراتع از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در استان مرکزی است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.