به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش شدید باران که از ساعاتی پیش در شهر سنندج آغاز شده و همچنان ادامه دارد منجر به بالا آمدن آب از دریچه کانال های سطح شهر شده و علاوه بر ایجاد مشکل در رفت و آمد شهروندان، باعث کُندی تردد خودروها شده است.
جمع شدن آب در برخی از معابر و خیابان های سطح شهر بویژه هسته مرکزی موجب ایجاد ترافیک شدید خودروها شد به گونه ای که شهروندان برای عبور از عرض خیابان راهی جز به آب زدن ندارند.
ترافیک خودروها بدلیل آبگرفتگی معابر و بارش شدید باران از میدان آزادی به سمت خیابان فردوسی و میدان انقلاب و همچنین از میدان آزادی به سمت خیابان کشاورز بیشتر از سایر مسیرها است.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج می گوید: عوامل و نیروهای خدمات شهری شهرداری در آماده باش کامل هستند و همزمان با بارش باران در تلاش برای پاکسازی جداول و آب راه ها و جلوگیری از افزایش آبگرفتگی معابر هستند.
عبدالسلام سپهر شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شدت بارش باران خیلی زیاد است و همین امر موجب شد روان آب ها از دریچه ها و کانال های سطح شهر بالا بیاید هر چند مشکل جدی در زمینه آبگرفتگی معابر گزارش نشده است.
وی گفت: نیروهای خدمات شهری و ماشین آلات شهرداری در آماده باش کامل هستند و به محض ایجاد مشکل برای شهروندان در سریعترین زمان ممکن در محل مورد نظر حضور پیدا کرده و نسبت به رفع مشکل آبگرفتگی اقدام خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، بارش باران هم اکنون در شهر سنندج ادامه دارد اما از شدت آن کاسته شده است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
در سال زراعی 97 - 96 نیز تراز بارندگی در همه ایستگاه های استان کردستان به نسبت سال گذشته کاملا مثبت بود و به صورت میانگین 555 میلی متر بارندگی داشت.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.