رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: صنعت فرش بعنوان یک هنر و یک صنعت در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جایگاه ممتازی دارد.

به گزارش ایلنا, سید کمال حسینی در نشست تخصصی انجمن فرش دستباف کردستان در سنندج اظهار کرد: صنعت فرش بعنوان یک هنر و یک صنعت در زمینه های اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی جایگاه ممتازی دارد.

وی بیان کرد: براساس قانون، اتاق بازرگانی می‌تواند بعنوان اتاق همکار بخش خصوصی، به تشکل هایی همچون انجمن فرش دستباف کمک کند.

حسینی سابقه اتاق بازرگانی را به سال ۱۲۷۶ دانست و گفت: افزود: این اتاق پارلمان خصوصی و وکلای بخش خصوصی آغاز بکار کرده است.

وی اذعان کرد: اتاق بازرگانی رابط بین دولت و بخش خصوصی است و بخش‌های خصوصی و NGO ها می‌توانند از حمایت آن برخوردار باشند و با همفکری و اندیشه مشکلات را حل کنند.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج در ادامه افزود : عضویت در اتاق نباید در حد نام باشد و خدماتی هم باید در اختیار گذاشته شود که یکی از این خدمات بخش آموزش می باشد و کارگاه های خوبی در این زمینه طی دو سال اخیر برگزار شده است.

حسینی اظهار داشت: آموزش ها می تواند از طریق انجمن باشد و حداکثر تخفیف و یا رایگان بودن آموزش ها از آن جمله است.

وی افزود: در زمینه مشاوره نیز کلینیک مشاوره اتاق از افراد کاردان در زمینه بازاریابی و قراردادهای حقوقی و بین المللی که در ارتباط با آن از مشاوره اتاق استفاده می شود تشکیل شده و می تواند به متقاضیان خدمت ارایه کند.

حسینی به اتاق مرکز داوری برای حل مشکلات اشاره و تصریح کرد: علاوه بر مرکز داوری، مشاوره مالیاتی در اتاق بازرگانی وجود دارد که واحدهای تجاری در حوزه فرش می توانند از مشاوره این مراکز استفاده کنند.

رئیس اتاق بازرگانی سنندج یادآور شد: قبلا در بحث بیمه تامین اجتماعی دعاوی بین کارفرما و کارگر و نماینده بیمه مطرح بود و حضور اتاق در جلسات فرمایشی بود و متاسفانه اکثر آرا به نفع نماینده تامین اجتماعی بود که ما به این‌‌‌ مسئله به خوبی ورود کردیم .

در ادامه این جلسه مواردی همچون تقویت نظارت ها در خصوص حفظ مرغوبیت و کیفیت رنگ و تولیدات دستباف, بیمه فرشبافان و جلوگیری از موازی کاری ها مطرح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.