حسن صومی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه هفت هزار و 594واقعه ولادت نوزاد پسر در نیمه نخست امسال در این استان ثبت شد، اظهار داشت: در این مدت بیشترین نام انتخاب شده برای نوزدان پسر به ترتیب شامل محمد، آیهان و آراد بوده است.
وی تعداد ولادت ثبت شده نوزادان دختر در 6 ماهه نخست امسال را هفت هزار و 146 واقعه اعلام کرد و افزود: پر طرفدارترین نام هایی هم که برای دختران از سوی خانواده ها انتخاب شده به ترتیب آنیا، باران و سدنا است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: میزان واقعه ولادت ثبت شده در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش پیدا کرده است.
وی یادآور شد: در مقابل هر 100 واقعه ولادت نوزاد دختر، 106 ولادت نوزاد پسر در این استان ثبت شده که بیشترین آمار ولادت هم مربوط به شهرستان بانه است.
صومی با اشاره به اینکه کمترین واقعه ولادت ثبت شده هم مربوط به شهرستان بیجار است، گفت: میانگین سن مادران در ولادت های ثبت شده، 29.63 سال است.
مدیرکل ثبت احوال کردستان اضافه کرد: از مجموع ولادت های ثبت شده در استان 217 مورد دو قلوزایی، چهار مورد سه قلوزایی و یک مورد هم چهار قلوزایی بوده است.
37 دفتر پیشخوان فعال و 6 دفتر پستی در سطح استان کردستان خدمات ثبت احوال در زمینه های مختلف را انجام می دهند.
استان کردستان طبق سرشماری سال 95 یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد که در10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی زندگی می کنند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.