سیدمهدی فرشادان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به موافقت رئیس جمهور با افزایش حقوق کارکنان دولت اظهار داشت: این افزایش حقوق باید به صورت پلکانی انجام شود.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای افزایش حقوق از تاثیر نرخ ارز تامین می‌شود، افزود: به همین دلیل، دولت باید برای افزایش حقوق و تامین بسته حمایتی، منابع و هزینه ها را تحت قالب لایحه به مجلس بیاورد.
وی در خصوص میزان افزایش حقوق‌ کارمندان هم تاکید کرد: باید بررسی لازم انجام و متناسب با توان مالی دولت، افزایش حقوق‌ها انجام گیرد.
فرشادان یادآور شد: اگر این افزایش حقوق قرار باشد متناسب با نرخ تورم اتفاق بیفتد، عدد بالایی شامل می شود که با توان مالی کشور نا همخوانی دارد و هدف اصلی که کاهش فشار بر مردم است امکان پذیر نخواهد شد.
وی با مثبت ارزیابی کردن این اقدام دولت اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها و تفاوت تورم ابتدای سال با نیمه دوم، افزایش حقوق‌ها می تواند مانع از فشار مضاعف بر قشر ضعیف جامعه بویژه کارکنان دولت شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین خواستار ارائه راهکارهای ویژه ای از سوی دولت برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم شد.
جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرده که ترمیم حقوق کارکنان دولت وظیفه دولت است و ما نیز پیشنهادهای خود را ارایه کرده‌ایم، بررسی پیشنهاد ترمیم حقوق کارکنان دولت با موافقت رئیس جمهور در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم که در اسرع وقت، تصمیمات در این مورد نهایی شود و تکلیفی را که در تبصره سه ماده 29 قانون برنامه برای رعایت عدالت در پرداخت‌های دستگاه‌های مختلف در مشاغل مشابه بر عهده دارد، محقق شود.
7345/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.