به گزارش خبرنگار ایرنا، همایون امیرزاده روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان اظهار داشت: برای برپایی این تعداد نمایشگاه در استان های کشور 80 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه امروز همزمان با کردستان نمایشگاه کتاب استانی در گلستان نیز گشایش می یابد، افزود: به این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان 6 میلیارد ریال یارانه اختصاص پیدا کرده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده اگر دانشجویی کردستانی از تهران یک جلد کتاب به قیمت 100 هزار ریال خریداری کند با احتساب رفت و آمد 800 هزار ریال باید هزینه کند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ملت ما برای ثبت در تاریخ و تقویت فرهنگ مکتوب نیاز به کتاب و کتابخوان دارد، افزود: با برپایی نمایشگاه در این استان و اعمال تخفیف 30 درصدی آحاد مردم به ویژه دانشجویان با کمترین هزینه می توانند کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
امیرزاده با اشاره به اینکه تقویت سرانه مطالعه مستلزم برپایی نمایشگاه های کتاب است، اظهار داشت: 60 هزار کودک و نوجوان در کشور در قالب 20 هزار باشگاه کتابخوانی ساماندهی شدند.
وی با تاکید بر اینکه باید پایتخت کتاب ایران را در سنندج ایجاد کرد، افزود: طرح کتابخوان ایران هم اکنون در کاشان در حال اجرا است و پیش از این نیز نیشابور و بوشهر پایتخت کتاب ایران شدند.
هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان روز چهارشنبه با حضور جمعی مسئولان کشوری، استانی و معاون وزیر فرهنگ و جوانان اقلیم کردستان در محل نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
362 ناشر داخلی و خارجی با حدود 85 هزار عنوان کتاب در این دوره از نمایشگاه کتاب استان حضور پیدا کردند.
این دوره از نمایشگاه در 230 غرفه برپا شده و علاقمندان می توانند از 18 تا 23مهرماه صبح ها ساعت 9 تا 12:30 و عصرها هم از ساعت 15 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.