بختیار رحمانی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 24 درصد رشد داشته است.
وی تعداد مسافران خروجی از مرز باشماق در این مدت را 187 هزار و 91 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران خروجی نیز 20 درصد بیشتر از سال قبل است.
مدیرکل گمرکات کردستان تاکید کرد: در این مدت بیش از یک میلیون تن انواع کالا به ارزش دو میلیارد و 492 میلیون و 804 هزار دلار از گمرکات استان ترانزیت شده است.
رحمانی پور یادآور شد: ترانزیت کالا در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 96 از نظر وزنی و ارزش دلاری به ترتیب 28 و 7 درصد رشد داشته است.
وی گفت: ارزش کالاهای وارداتی از مرزهای استان هم در این مدت 22 میلیون دلار بود که از این لحاظ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 44 درصد کاهش پیدا کرده است.
مدیرکل گمرکات کردستان اضافه کرد: مهمترین اقلام وارداتی به گمرکات استان، ماشین آلات خط تولید با 14 میلیون دلار ارزش بود که بیش از 65 درصد کل واردات استان را تشکیل می دهد.
رحمانی پور اظهار داشت: درآمد گمرکات استان کردستان طی 6 ماهه نخست سال 97 از مرز 431 میلیارد و 899 میلیون ریال گذشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 168 درصدی داشته است.
کردستان دارای سه گمرک باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سنندج است که در بین 108 گمرک کشور، گمرک باشماق مریوان به عنوان مهمترین گمرک این استان در 6 ماهه نخست امسال از نظر وزنی رتبه 23 صادرات و از نظر ارزش دلاری رتبه 21 را کسب کرده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.