خالد اصلانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی در این استان 12 مهر برگزار می شود، اظهار داشت: در این دوره 28 نفر نامزد انتخابات شده اند که از بین آنان 11 نفر عضو اصلی و هشت نفر نیز عضو علی البدل انتخاب می شوند.
وی افزود: این انتخابات در 9 حوزه انتخابیه استان شامل سنندج، مریوان، بانه، بیجار، قروه، کامیاران، سقز و دهگلان برگزار می شود و اعضا هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان توسط 6 هزار و 217 عضو این سازمان انتخاب و بکار گمارده می شوند.
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه یک نفر از 28 نامزد این انتخابات زن است، تاکید کرد: اعضای هیات مدیره انتخاب شده بمدت سه سال عهده دار مدیریت این سازمان در استان خواهند بود.
وی اضافه کرد: مهندسان عضو این سازمان در هفت رشته معماری، شهرسازی، عمران، برق، مکانیک، نقشه برداری و ترافیک است که رشته عمران با سه هزار و 71 نفر بیشترین عضو و ترافیک با 15 نفر عضو کمترین میزان مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی کردستان را به خود اختصاص داده اند.
اصلانی یادآور شد: انتخابات هشتمین دوره هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی در کردستان به صورت کاغذی از هشت صبح تا 17 بعد از ظهر برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سازمان نظام مهندسی ساختمان سازمانی غیردولتی است که برای تحقق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1374 به صورت رسمی تأسیس و در استان کردستان نیز پس این قانون تشکیل شده است.
قرار گرفتن مهندس فنی و متخصص ساختمان در راس هرم سازندگی، ایجاد یک جامعهٔ حرفه‌ای مولد ثروت، رفاه، دانش و هنر برای اعضای آن، مراقبت از ایمنی، بهداشت و آسایش محیط‌های مسکونی و مدیرت خردمندانه توسعهٔ سالم فضاهای زیستی به کمک مهندسان طراح و نظارت کلی سازمان نظام مهندسی ساختمان از جمله اهداف تشکیل این سازمان است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.