صدیقه عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلاس های 2 زبانه ویژه دانش آموزان پایه اولی است که در سال تحصیلی 98 - 97 وارد کلاس درس می شوند و دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند و دارای گویش های غیر فارسی هستند.
وی افزود: در استان یک هزار و 300 نوآموز که عمدتا در شهرستان های بانه، مریوان و سقز ساکن بودند و به هر دلیلی موفق به گذراندن دوره پیش دبستانی نشدند در این طرح شرکت کرده و آموزش های لازم را فرا گرفتند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: فقط نوآموزانی مجاز به شرکت در این کلاس ها بودند که برای سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده و دوره آمادگی یک ساله پیش دبستانی را نگذارنده بودند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار نوآموز در استان در این طرح شرکت کردند، تاکید کرد: سیاست اصلی ما در زمینه دوره پیش دبستانی تمرکز بر روی پوشش یکساله است بنابراین امسال آمار شرکت کنندگان در دوره یک ماهه نسبت به سال گذشته کاهش یافت.
عبداللهی با اشاره به اینکه به هر اندازه پوشش یکساله دوره پیش دبستانی گسترش یابد دوره یک ماهه نیز کاهش پیدا می کند، گفت: در دوره یک ماهه تمام آموزش هایی یکسال تحصیلی به نوآموزان آموزش داده می شود البته دوره یکساله بسیار مفیدتر است و باید آن را گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا، کلاس های 2 زبانه براساس ماده 21 بیانیه ارزش های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مبنی بر تقویت گرایش به زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان مشترک و تعمیم دوره پیش دبستانی بویژه در مناطق محروم و نیازمند اجرایی شده است.
ایجاد فرصت برابر آموزش برای کودکان مناطق 2 زبانه و دارای گویش غیر فارسی بویژه در مناطق روستایی، کمتر توسعه یافته و حاشیه شهرها، آماده سازی کودکان بازمانده از دوره پیش دبستانی قبل از ورود به پایه اول و جلوگیری از کاهش افت تحصیلی آشکار و پنهان در پایه های بالاتر از اهداف مهم این دوره آموزشی است.
برای سال تحصیلی 98 - 97 بیش از 290 هزار دانش آموز کردستانی ثبت نام شدند که 27 هزار نفر از این تعداد در پایه اول ابتدایی ثبت نام کرده اند.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.