سید جمیل احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح تلاش می کند در دوره متوسطه اول و دوم برنامه ‌ای برای آشنایی بیشتر دانش ‌آموزان با فضای کسب و کار، ارتقای توانمندی‌ ها و مهارت ‌های متناسب با ویژگی ‌های شناختی و جمعی و پیوند بیشتر آنها با فضای کسب ‌و کار و فعالیت‌های کارآفرینانه ارائه دهد.
وی افزود: برنامه های این طرح با انعقاد تفاهم نامه ای بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و وزارت آموزش و پرورش انجام شده و از ابتدای مهرماه امسال و توسط آموزشگاه‌ های آزاد فنی و حرفه ای استان اجرایی خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان گفت: طرح ایران مهارت در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف اثرگذاری بیش از پیش آموزش های ارائه شده در سطح مدارس تدوین شده و اجرایی خواهد شد.
وی اظهار داشت: این طرح فرصتی مناسب در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با آموزش های مهارتی و تربیت نیروی متخصص و نقش این آموزش ها در ایجاد اشتغال مولد و پایدار است.
احمدی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی با آموزش و پرورش در فاز نخست این طرح به هفت هزار دانش آموز دوره اول متوسطه استان آموزش های مهارتی در قالب طرح ایران مهارت ارائه خواهد شد.
طرح ایران مهارت یکی از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است که سال گذشته در هشت استان کشور اجرایی شد و 10درصد مدارس این استان ها زیر پوشش طرح قرار گرفت.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.