احمد رضا لطفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کتابچه ها در راستای کنگره 5400 شهید استان کردستان تهیه شده است، افزود: سهم این شهرستان از نگارش و مستند سازی خاطرات و زندگینامه شهیدان 360 مورد است.
وی از پایان نگارش این کتابچه ها در نیمه اول مهر ماه خبر داد و اظهار داشت: مستند سازی، جمع آوری و نگارش کتاب خاطرات و زندگینامه شهدای کردستان یکی از مهمترین اهداف برگزاری کنگره 5400 شهید استان است.
به گفته لطفی در راستای برگزاری هر چه بهتر این کنگره؛ کامیاران یکی از شهرستان های نمونه در برگزاری پیش کنگره ها هم بوده است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کامیاران یادآور شد: برگزاری چند پیش کنگره، برگزاری یادواره شهدا از سوی ادارات، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا با حضور مدیران استانی و شهرستانی به مناسبت های مختلف و ویزیت رایگان مردم روستاها بخشی از اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این کنگره است.
وی به فعالیت 10 اکیپ پنج نفره برای کامل کردن کتاب ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار لازم برای این منظور بر عهده شهرستان نیست و تمام اعتبارات آن در استان تامین می شود.
لطفی با اشاره به اینکه برای مستند سازی و جمع آوری اطلاعات مربوط به نگارش هر کتاب شامل مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهید، 13 ساعت زمان لازم است، تاکید کرد: در نگارش این کتاب ها در مرحله اول به زندگینامه و خاطرات شهدای جبهه و جنگ و در مرحله بعدی به شهدای مردمی پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه فعالیت تمام کمیته ها در شهرستان به نوشتن این کتاب ها ختم می شود، اضافه کرد: برای رسیدن به تمام اهداف این کنگره باید تمام دستگاه و ادارات استان و شهرستان ها به برگزاری آن کمک کنند.
به گزارش ایرنا، پنج نفر از خبرنگاران و نویسندگان شهرستان کامیاران برای ثبت خاطرات و زندگینامه شهدا دوره های لازم را دیده و در انجام این کار مشارکت دارند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت، 40 آزاده، 578 جانباز سرافراز و 414 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.
7349/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.