علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می شود روند نزولی دما در استان تدریجی بوده و حداقل و حداکثر دما در این مدت کاهش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: این به معنای آن نیست که گرمای هوا به طور کامل پایان یافته باشد، چرا که ممکن است موجی از گرما در پاییز هم استان را تحت تاثیر قرار دهد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: همچنین پیش بینی می شود از امروز تا روز دوشنبه شاهد رشد و افزایش موضعی ابر در بعدازظهرها همراه با وزش باد قابل ملاحظه (گاهی شدید) به ویژه در نواحی شمالی و مرتفع استان باشیم.
پناهی با بیان اینکه دمای هوای سنندج در شبانه روز گذشته بین 13 و 37 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است، اضافه کرد: قاملو و بابارشانی هر کدام با حداقل دمای هفت درجه سانتیگراد بالای صفر و سلین با 40 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته در استان بودند.
به گزارش ایرنا، کردستان از جمله استان های سردسیر کشور است که دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد و هر سال در اوایل شهریور ماه روند کاهشی دمای هوا در این استان آغاز می شود.
میانگین سالانه بارندگی در استان کردستان بیش از 540 میلی متر معادل 2 برابر میانگین کشوری است. هواشناسی کردستان دارای 79 ایستگاه باران سنجی، 14 ایستگاه اقلیم شناسی و 9 ایستگاه اصلی است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.