علی پناهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز دمای هوا در ایستگاه های فرعی بابارشانی 4.5 و قاملو 6.2 درجه سانتیگراد بالای صفر و در ایستگاه اصلی سقز نیز 7.1 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده که در هر 2 نوع ایستگاه خنکترین نقاط کشور بوده اند.
وی با اشاره به اینکه روند کاهش دما در این استان طی چند روز گذشته وجود داشته است اضافه کرد: بررسی مدل ها و نقشه های هواشناسی برای سه روز آینده از امروز تا شنبه هفته آینده بیانگر افزایش 2 تا سه درجه سانتیگرادی دما است.
پناهی اظهار داشت: با توجه به حاکمیت جریانات شرقی در این مدت انتظار می رود که با وجود افزایش دمای هوا همچنان احساس خنکی هوا تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه در سه روز آینده آسمان اغلب نقاط استان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد شدید و افزایش نسبی دما پیش بینی می شود گفت: در شبانه روز گذشته سنندج و سروآباد هر کدام با دمای 35 درجه گرمترین نقطه استان بودند.
وی یادآور شد: در همین مدت دمای هوای سنندج به ترتیب بین 11 و 35 درجه سانتیگراد در نوسان بود.
کردستان از جمله استان های سردسیر کشور است که دمای هوا در گرمترین روزهای تابستان به بیش از 40 درجه سانتیگراد می رسد و هر سال در اوایل شهریور ماه روند کاهشی دمای هوا در این استان شروع می شود.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.